Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EPL: Edelaraudtee ehitab Balti jaama ümber
Edelaraudtee kavatseb 5-10 aasta jooksul ehitada pealinna keskvaksalisse uued ootesaalid, hotelli, restorani, autorendi ja muu vajaliku.
?Reisija peaks tulevikus saama osta meilt täispaketi,? kirjeldas Edelaraudtee Halduse ASi juhataja Neddy Kramer. ?Piletikassast peab saama osta ka hotellitoa, tal peab olema pagasi hoidmise võimalus, restoranis söömise võimalus, info saamise võimalus ? sõnaga kõik, mis normaalse raudteejaama juurde iganes kuulub.?
Peahoone muutub teeninduskeskuseks. Eelkõige luuakse täiesti uus süsteem välisliine teenindavasse jaamahoonesse. ?See on uskumatu, kui palju siin on tegelikult kasutamata ruumi,? ütles Kramer Eesti Päevalehele.
?Selle hoone juurde on planeeritud ehitada ka kaks uut korpust, millest üks hakkab paiknema seal, kus praegu asub Toompuiestee-äärne külaliste parkla ja taksopeatus.? Parkla ja taksopeatus jäävad siiski alles ja koguni laienevad, sest ehitis tõstetakse vaiadele ja praegu lageda taeva all seisvad autod hakkavad seisma katuse all.
Krameri sõnul peab Balti jaamale iseloomuliku jaamafunktsiooni andmiseks jaam olema kõigepealt kasutajasõbralik. Kavas on lähisvälismaalt saabujatele mõeldud soodsate hindadega hotell, uued ootesaalid, piletikassad, restoranid, autorent jms.
Jaamahoonesse projekteeritakse ka Edelaraudtee büroo. ?Rohkem ühtegi bürood siia ei tule, neid on ümberringi küllaga. Jaama töö korraldamise sujuvaks reguleerimiseks peaksime ise ikkagi siia jääma,? selgitas Kramer.
Krameri sõnul jäävad jaamahooned oma senisele kohale ja säilitavad väliselt ka enam-vähem praeguse väljanägemise. Vanasse ehk endisesse linnalähiste liinide vaksalisse mõni aasta tagasi tehtud kaubanduskeskus jääb samuti püsima.