Postimüügifirmadelt kauba tellinud inimesed tagastavad aastas üle saja tuhande paki, mis teeb päeva kohta üle 273 tagastuse.
Postimüügist noakomplekti tellinud Lia (24) saatis komplekti tagasi. ?Reklaami järgi jäi mulje, et tegemist on raskete nugadega, millega on hea näiteks salatit hakkida. Tegelikult olid noad kerged ning plastmasskäepidemega ega vastanud ootustele, mistõttu saatsin nad tagasi,? ütles Lia. Samuti saatis ta tagasi mantli, mis oli tellitust mitu numbrit suurem.
Eesti Posti postimüügi ja kaubaveo osakonna juhataja Ardi Lõoke ütles, et postikeskus toimetab tellijatele aastas kätte 1,3-1,5 miljonit postimüügifirmadest tellitud pakki. Neist tagastatakse veidi üle saja tuhande.
?Kui vaadata nende numbrite absoluutsuurusi, siis võib tunduda, et tegemist on äärmiselt suure kogusega. Tegelikult pole asi üldse hull,? ütles Lõoke.
Keila postkontorist öeldi, et nemad tagastatavate pakkide arvestust ei pea. Pärnu peapostkontori müügijuht Joel Roos ütles, et neil kõigub tellitud kauba tagastusprotsent 8-12 vahel.
Lõokese sõnul on kaupade tagastusprotsent erinev. Kõige rohkem tagastatakse riietusesemeid, vähem kodumasinaid ning muid majapidamises vajaminevaid esemeid.
Tootegruppide osas ulatub tagastamisprotsent üldjuhul 5-15, harvem kuni 20 protsendini. ?Oleme selle näitajaga Euroopa tasemel,? ütles Lõoke.
Eesti Post postimüügifirmade kaupa tagastamisprotsenti ei mõõda. Seetõttu pole võimalik öelda, kas Anttila kaupa tagastatakse rohkem kui Hobby Halli oma.
Hobby Halli juhataja Riitta Kinnunen on varem Eesti Päevalehele öelnud, et vähesel määral on ettevõttel tulnud ette pakkevigu, mille tagajärjel vahetatakse tooted ümber. Samas ta ei täpsustanud, kui palju selliseid juhtumeid esineb.
Postimüügifirma Anttila juhataja Tauno Tuula sõnul on nende tellimustest tagastatud umbes kümme protsenti, mis on igati normaalne.