• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus trend logistikas ? 4PL

    Uue käsituse puhul on sisuliselt tegemist 3PL ehk kolmanda poole logistika edasiarendusega.
    Tootmis- ja kaubandusfirmade logistiliste funktsioonide sisseostmine on alates 1980ndate lõpust pidevalt laienenud. Areng on toimunud lihtsamalt keerulisele. Algul tegelesid kolmanda poole logistiliste teenuste pakkujad peamiselt oma transpordi- ja laoressursside andmisega klientide käsutusse, neid vajadusel kliendi erinõuetele kohandades. Tänapäeval pakuvad 3PL firmad peale transpordi ja ladudega seonduvate logistiliste teenuste kõikvõimalikke väärtust lisavaid teenuseid alates kommunikatsioonikeskuste (call centres) opereerimisest kuni kliendi toodete lõppkooste teostamiseni, kliendi debitoorsete võlgnevustega tegelemiseni või üldse juhivad kogu kliendi tarneketti.
    Seega ühelt poolt lihtsustub oma logistilisi funktsioone sisseostvate ettevõtete tegevus, teisalt nõuavad nad oma 3PL teenuste osutajatelt üha keerukamaid, komplektsemaid ja enam konkreetse kliendi vajadustele kohandatud logistilisi lahendusi. Paljudel juhtudel ei võimalda 3PL firmade kogemused, oskused ja tehnoloogilised ressursid kliendi poolt nõutava keerukusastmega teenuseid välja töötada ega pakkuda.
    Olukorra lahendamiseks alustasid paljud 3PL firmad koostööd juhtimis- ja IT-teenuseid pakkuvate firmadega, et olla võimelised oma klientidele terviklahendusi pakkuma. Mainitud koostööst tulenev sünergia lõi aluse kvalitatiivselt uue tasandi logistikateenuste pakkujate, 4PL firmade tekkeks.
    Neljanda poole logistikateenuste pakkuja on tarneketi integraator, kes ühendab oma organisatsiooni ressursid, mahud ja tehnoloogiad alltöövõtjatest teenusepakkujate omadega ning juhib neid eesmärgiga pakkuda laiahaardelisi tarneketi juhtimise lahendusi. 4PL pakkuja ühendab 3PL teenuse pakkujate ja äriprotsesside juhtijate kompetentsuse sellisel moel, et tarneketi korraldamise lahendused jõuaksid kliendini tsentraliseeritud kontaktikorralduse kaudu. Seega ühendab 4PL teenuste pakkuja kliendi ja 3PL teenuse pakkuja(d) juhtimis- ja IT-teenuste kaudu.
    4PL teenuste sihtgrupp on suured rahvusvahelised korporatsioonid, kes soovivad oma tarneketi juhtimise funktsioone enam-vähem täielikult sisse osta. Praktikas toimivad 4PL lahendused tänapäeval auto- ja elektroonikatööstuses kui keerukaimat tarneketi juhtimist eeldavates tööstusharudes.
    Autor: Ain Kiisler
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Erkki Kubber: kas järgmised ükssarvikud võiksid olla miljardilise väärtuse asemel hoopis miljardi inimese aitajad?
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
Mis oleks, kui hakkaks ükssarvikuks nimetama hoopis ettevõtet, mis suudab positiivselt mõjutada miljardit inimest või hoopis istutada miljard puud, küsib Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustiku juhatuse liige Erkki Kubber.
USA väikeinvestorid tervitasid Trumpi SPACi vaimustusega
Donald Trumpi meediafirmat börsile vahendava firmaostufirma (SPAC) aktsia on Nasdaqil juba neljakordistunud ja saanud rohkem ostuordereid kui mistahes muu väärtpaber.
Donald Trumpi meediafirmat börsile vahendava firmaostufirma (SPAC) aktsia on Nasdaqil juba neljakordistunud ja saanud rohkem ostuordereid kui mistahes muu väärtpaber.
Raadiohommikus: olukord Lätis, Chemi-Pharmi uus tehas ja kõige edukamad turundajad
Reedeses raadiohommikus räägime värske turunduse TOPi võitjatega: külas on kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, reklaamiagentuuri Tank omanik Joel Volkov, meediaagentuuri Httpool Eesti juht Kerttu Talvik ja Postimees Grupi juht Toomas Tiivel.
Reedeses raadiohommikus räägime värske turunduse TOPi võitjatega: külas on kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, reklaamiagentuuri Tank omanik Joel Volkov, meediaagentuuri Httpool Eesti juht Kerttu Talvik ja Postimees Grupi juht Toomas Tiivel.
Ehitushinnad on aastaga kasvanud 12 protsenti
Ehitusplatsil tekkivad kulud hüppasid kvartaliga 5 ja aastatagusega võrreldes 11,8%, üle kahe kolmandiku hinnatõusust tuli ehitusmaterjalide hinnakasvust.
Ehitusplatsil tekkivad kulud hüppasid kvartaliga 5 ja aastatagusega võrreldes 11,8%, üle kahe kolmandiku hinnatõusust tuli ehitusmaterjalide hinnakasvust.