Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubandusettevõtete müügi kasv jätkus
III kvartalis müüsid jaekaubandusettevõtted kaupa 8 miljardi krooni eest, mis on püsivhindades 15% enam kui aasta tagasi samal ajal.
Statistikaameti teatel suurenes jaekaubandusettevõtete läbimüük elanike ostujõu kasvu tõttu ning hulgikaubandusettevõtete edu tagas mootorsõidukite ja nende varuosade läbimüügi suurenemine.
Peamiselt toidukaupade müügile spetsialiseerunud kaupluste jaemüük andis jätkuvalt 40% kogu jaemüügist.
Enim kasvas eelmise aasta III kvartaliga võrreldes tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite jaemüük. Keskmisest enam suurenes ka mööbli, majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali, mootorikütuse ning toidukaupade jaemüük.
Suured, 100 ja enama töötajaga jaekaubandusettevõtted andsid 40% toidu- ja tööstuskaupade jaemüügist. Nendes ettevõtetes oli tööga hõivatud ligi 1000 inimest rohkem kui eelmise aasta III kvartalis.
Tagasihoidlik jaemüügi kasv võrreldes II kvartaliga on hooajale iseloomulik - kui juulis ja augustis on kaupade müük suurem kui II kvartali kuudel keskmiselt, siis septembris müügi kasv pidurdub.
Hooajale iseloomulikult suurenes III kvartalis II kvartaliga võrreldes enim mööbli, majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali jaemüük.
Hulgikaubandusettevõtted müüsid käesoleva aasta III kvartalis kaupa 18 miljardi krooni eest. Kaupade hulgimüük suurenes 2001. aasta III kvartaliga võrreldes 18%. Enim suurenes mootorsõidukite ja nende varuosade ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite ning majatarvete hulgimüük.