Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EPL: Rongide müra ja autoummikud suurenevad Tallinnas veelgi
Eesti Raudtee tahab kolida veduridepoo remondibaasi Põhja-Tallinna, kus juba praegu segavad elanikke rongide müra ja liiklusummikud ülesõitudel.
?Kui nad vaguneid laadivad, siis on müra lausa õudne,? ütles Telliskivi tänava depoo ja Kopli kaubajaama kõrval elav nelja lapse ema Oksana Stetsko (28) Eesti Päevalehele.
Stetsko sõnul kardavad tiheda rongiliikluse tõttu kohalikud elanikud oma laste pärast, kes ronivad ohtu teadvustamata vagunite vahele mängima. ?See on väga ohtlik, sest tsisternides veetakse kütust ja kemikaale.?
Rahvaliitlase Jaanus Männiku sõnul on Telliskivi tänava hoonest koos sealsete raudtee haruteedega kujunemas USA päritolu vedurite hooldus- ja remondibaas.
?Ei kujuta ette, kui keset Tallinna linna hakkab kostma veel rohkem müra,? ütles Männik.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri Liina Tõnissoni sõnul sõltub see küsimus Tallinna võimude ja Eesti Raudtee juhtide koostööst.
?Kui Eesti Raudtee on linna juhtkonnaga läbi rääkinud, siis ministrina ei saa ma sekkuda,? lausus Tõnisson. ?Tean, et ümbritsevate majade elanikud on juba tõstnud protesti tugeva müra suhtes. Usun, et linnaelanikel peaks olema õigus selles küsimuses sõna võtta.?
Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Margus Värav tunnistas, et osa hooldus- ja remonditöid võib Tallinna depoosse juurde tulla. Selles depoos paigaldati Ameerikast tulnud veduritele elektroonilised pardasüsteemid.
?Enamik töödest hakkab toimuma Muugal, kus äsja valmis 50 miljonit krooni maksnud depoo,? ütles Värav.
Eesti Raudtee on Värava sõnul astunud samme müra vähendamiseks. ?Aastaga oleme 6,6 protsenti rööbastest kokku keevitanud. Ära jääb raudteele iseloomulik heli ning alanevad vibratsioon ja hoolduskulud.?