Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uued maksud tõrjuvad ettevõtluse linnast ja vallast

    Eesti omavalitsused on hakanud veoautode linna sissesõidu eest võtma tasu. Äripäeva meelest on sellise tasu sisseseadmise seaduslikkus küsitav ning selline lisaraha hankimise viis toob omavalitsustele pigem kahju kui kasu.
    Kohalike maksude seadus lubab oma-valitsustel kehtestada 8 maksu. Nende seas ei ole liiklemisloa- ega sissesõidumaksu, kuidas seda ka ei nimetataks.
    Maksuna see omavalitsuste paberites kirjas ei olegi. Linnavalitsused vormistavad kaubaautodele eriload linna sõitmiseks ning võtavad eriloa eest tasu. Segadust tekitab see, et tasu suurus on omavalitsuseti erinev, ja veel enam see, et infot tasu kohta ei ole. Mõnigi veokiomanik on selle olemasolust teada saanud alles siis, kui talle on eriloata sissesõidu eest trahv määratud.
    Sisuliselt on ikkagi tegemist maksuga. Nähtavasti kahtlesid selle seaduslikkuses ka omavalitsused ise ? nad ei levitanud avalikult sellekohast teavet.
    ?Kui tegemist on sisuliselt maksuga, siis selle kehtestamine on põhjendamatu ning vastuolus põhiseaduse, maksukorralduse seaduse ja kohalike maksude seadusega,? leiab ka rahandusministeeriumi maksuspetsialist Mari Kuusk.
    Häda ajab härja kaevu ? nii võiks iseloomustada omavalitsuste olukorda. Teed/tänavad tuleb korda teha ja korras hoida. Mida väiksem omavalitsus, seda vähem jätkub selleks raha oma eelarvest.
    Riigieelarvest tilgub lisa vähe ja harva, pealegi lähevad teetööd iga aastaga kallimaks. Kütuseaktsiisist laekuvast rahast jääb riigimaanteedelegi väheseks ? see raha on läinud ka lihtsalt riigieelarveaukude täiteks.
    Samal ajal on omavalitsustel seaduslik võimalus saada teetöödeks raha ? sisse seada mootorsõidukimaks. Seda ei riski omavalitsejad rakendada ? maksude kehtestajaid valijad ei armasta.
    Tallinna linnal on selle maksuga kehvad kogemused ? elanikud ei hakanud üksi autosid teistes omavalitsustes registreerima, vaid läksid ka ise autodele järele. Pealinna tulubaas hakkas kahanema. Tulevast aastast Tallinnas enam mootorsõidukimaksu ei ole.
    Poolpõrandaalune sissesõidumaks teeb omavalitsustele samasuguse karuteene ? kaubavedu kallineb vedajatele, see omakorda tõstab kaupade hinda. Rahul pole tootjad, vedajad, kaupmehed ega ammugi mitte tarbijad.
    Lõpptulemus võib olla sarnane Tallinnaga ? ettevõtlus ja elanikud hakkavad otsima soodsamat kohta. Narva-Jõesuul pole see aeg ehk kuigi kaugel. Ida-Viru on võrreldes muu Eestiga niigi väiksema konkurentsivõimega, omavalitsused talitavad sõgedalt, kui veeretavad veel takistusi ettevõtjate teele.
    Aga ka auklike teedega ettevõtjaid/elanikke juurde ei meelita. Nokk kinni, saba lahti ? omavalitsused nii ehk teisiti kaotajad. Milleks veel kahtlaste meetoditega uusi hädasid kaela tõmmata?
    Loogilisem tee on meelitada soodsate tingimustega rohkem ettevõtlust oma piirkonda. On tööd, tulevad ka elanikud ning kasvavad tulud. Siis saab ka teed korda. Ja suuremal omavalitsusel on perspektiivi rohkem. Nii et elu ise nõuab omavalitsuste ühinemist.
    Küsimust üksi kohalikul tasandil ei lahenda ? kütuseaktsiisist ja tulevast aastast rakenduvast raskeveokimaksust laekuvast rahast peab jätkuma ka kohalike teede korrashoiuks.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.