Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soomes näeb logistika tulevikulahendusi

    Lisaks tavalistele transpordilahendustele toimivad Soomes Eestis vähetuntud erilahendused, mis teevad logistikateenuste kasutamise mugavamaks nii tarbijatele kui tootjatele.
    Kui Eestis võtavad näiteks poed kauba vastu hommikuti või õhtuti ning tihti isegi keset tööpäeva, siis Soome Kiitolinja toimetab saadetised kohale öösel või varahommikul. Kauba kohaletoimetamisel ei ole tihti kauba saaja saadetist vastu võtmas, sest kaubaruumi võtmed on usaldatud logistikafirma autojuhile. "Tavatöö välisel ajal logistikat korraldades saavad näiteks kaubandusettevõtted paremini päevast tööaega müügitegevuseks kasutada ega pea klientide nähes kaupade liigutamisega nii palju tegelema," rääkis Kiitolinja süsteemi üks väljatöötaja Schenker Express OY tootejuht Seppo Kari. Ligi 400 Soome ettevõtet on Kiitolinja autojuhtidele oma laoruumide võtmed usaldanud ning öine laialiveosüsteem toimib.
    Lisaks ettevõtjatele veab Kiitolinja kaupu ka tootjalt otse erakliendile. Näiteks kuuluvad selliste veoste alla suuremõõtmelised kodumajapidamismasinad. Kui eraisikust tarbija esitab tellimuse, siis jõuab tellitud seade tema poolt määratud adressaadini üle Soome ööpäeva jooksul. Lisaks võib tellija valida teavitamisviisi saadetise laekumisest kas SMSi, e-maili või e-kirja teel. Seppo Kari sõnul on käesoleval aastal saadetud ligi 50 000 sellesisulist SMSi. Juhul, kui tarbija soovib soetada näiteks uut külmkappi, ei pea ta selleks poodi minema ega muretsema transpordi organiseerimise pärast. Ta tellib lihtsalt Kiitolinjalt väljavalitud toote kojutoomisteenuse. Vajadusel hoolitseb logistikafirma ka kliendi vana seadme utiliseerimise eest.
    Kiitolinja kliendid saavad tellitud saadetiste staatuseid ja liikumist kaubakoodi alusel internetis jälgida. Kaup muutub jälitatavaks hetkest kui see tootjalt logistika-ahelasse siseneb.
    Kaupu laialivedavad bussid on varustatud triipkoodilugejatega, mis töötavad üle GSM võrgu, saates info saadetise staatusest reaalajas firma keskarvutisse. Info sisaldab märkusi, kas kaup on üle antud, saajat ei olnud kohal või sisenes kohaletoimetaja kliendi võtme abil töökohta ja toimetas saadetise kohale. Kaubabussi spetsiaalvarustus, kuhu kuulub arvutiekraan, triipkoodilugeja ning auto GSM telefon, maksab ligi 2000 EUR.
    Lisaks saadetiste kojutoimetamise teenusele on Soome turul veel kogumispunktipõhine Express teenus, mis konkureerib kullerfirmade teenustega. Selles süsteemis tellib klient kauba tavaliselt kataloogist ning valib omale sobivaima järeleminekukoha üle Soome paiknevast 400 R-Kioskist. Soovitud R-Kioskini jõuab tellimus ööpäeva jooksul ning seda kasutatakse väiksemahulisemate ja madalama hinnaga saadetiste puhul. Soomlased ei pea enam saadetise kättesaamiseks postkontorisse minema, vaid saavad saadetised lähimast R-Kioskist üles korjata. Sellise süsteemiga käib näiteks Ellose kataloogist kauba tellimine. Möödunud aastal liikus sel teel kliendini miljon kuni 99 kilogrammist pakki.
    Express-süsteem on Soomes kasutusel olnud kolm aastat. Kari sõnul on mõeldud ka ühinemisele Rootsi analoogse süsteemiga, mis on seal kasutusel juba ligi 10 aastat.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Karl-Eduard Salumäe: kasutatud autode turg on nagu mingi kentaur
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Mis iganes põhjustel paistab visalt kaduma siinse ostjaskonna valmidus kahtlastele autoärikatele raha tassida, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Krüptomaailmas toimus oluline uuendus. Mida see toob investorile?
Etheriumi plokiahela tänavu 15. septembril toimunud merge on aasta üks suurimaid uudiseid krüptovaldkonnas. Mida see tähendab ja mida on investoritel oodata?
Etheriumi plokiahela tänavu 15. septembril toimunud merge on aasta üks suurimaid uudiseid krüptovaldkonnas. Mida see tähendab ja mida on investoritel oodata?
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Head uudised tulevad Zaporižžjast: Vene väed taanduvad
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
Sõda Lõuna-Ukrainas koondub sealsetele maanteedele, Donetskis käivad tihedad lahingud Bahmuti pärast ning Zaporižžja oblastis on Vene väed sunnitud taganema.
EAS suunab 15 miljonit rakendusuuringute toetuseks
EAS avab rakendusuuringute programmi (RUP) uue toetusvooru arendusprojektide elluviimiseks. Toetuse eelarve on 15 miljonit eurot.
EAS avab rakendusuuringute programmi (RUP) uue toetusvooru arendusprojektide elluviimiseks. Toetuse eelarve on 15 miljonit eurot.

Olulisemad lood

Facebooki, TikToki ja Twitterit Eestis esindav firma hüppab pea 200miljonilise käibeni
Twitterit, Snapchati, Metat ja teisi gigante Eesti ja Baltikumis esindav firma kasvatas hüppeliselt oma käivet. Kui kolm aastat tagasi oli ettevõtte Httpool Baltics käive 5 miljonit, siis käesoleval aastal on käibeprognoos pea 200 miljonit.
Twitterit, Snapchati, Metat ja teisi gigante Eesti ja Baltikumis esindav firma kasvatas hüppeliselt oma käivet. Kui kolm aastat tagasi oli ettevõtte Httpool Baltics käive 5 miljonit, siis käesoleval aastal on käibeprognoos pea 200 miljonit.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.