Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soomes näeb logistika tulevikulahendusi

    Lisaks tavalistele transpordilahendustele toimivad Soomes Eestis vähetuntud erilahendused, mis teevad logistikateenuste kasutamise mugavamaks nii tarbijatele kui tootjatele.
    Kui Eestis võtavad näiteks poed kauba vastu hommikuti või õhtuti ning tihti isegi keset tööpäeva, siis Soome Kiitolinja toimetab saadetised kohale öösel või varahommikul. Kauba kohaletoimetamisel ei ole tihti kauba saaja saadetist vastu võtmas, sest kaubaruumi võtmed on usaldatud logistikafirma autojuhile. "Tavatöö välisel ajal logistikat korraldades saavad näiteks kaubandusettevõtted paremini päevast tööaega müügitegevuseks kasutada ega pea klientide nähes kaupade liigutamisega nii palju tegelema," rääkis Kiitolinja süsteemi üks väljatöötaja Schenker Express OY tootejuht Seppo Kari. Ligi 400 Soome ettevõtet on Kiitolinja autojuhtidele oma laoruumide võtmed usaldanud ning öine laialiveosüsteem toimib.
    Lisaks ettevõtjatele veab Kiitolinja kaupu ka tootjalt otse erakliendile. Näiteks kuuluvad selliste veoste alla suuremõõtmelised kodumajapidamismasinad. Kui eraisikust tarbija esitab tellimuse, siis jõuab tellitud seade tema poolt määratud adressaadini üle Soome ööpäeva jooksul. Lisaks võib tellija valida teavitamisviisi saadetise laekumisest kas SMSi, e-maili või e-kirja teel. Seppo Kari sõnul on käesoleval aastal saadetud ligi 50 000 sellesisulist SMSi. Juhul, kui tarbija soovib soetada näiteks uut külmkappi, ei pea ta selleks poodi minema ega muretsema transpordi organiseerimise pärast. Ta tellib lihtsalt Kiitolinjalt väljavalitud toote kojutoomisteenuse. Vajadusel hoolitseb logistikafirma ka kliendi vana seadme utiliseerimise eest.
    Kiitolinja kliendid saavad tellitud saadetiste staatuseid ja liikumist kaubakoodi alusel internetis jälgida. Kaup muutub jälitatavaks hetkest kui see tootjalt logistika-ahelasse siseneb.
    Kaupu laialivedavad bussid on varustatud triipkoodilugejatega, mis töötavad üle GSM võrgu, saates info saadetise staatusest reaalajas firma keskarvutisse. Info sisaldab märkusi, kas kaup on üle antud, saajat ei olnud kohal või sisenes kohaletoimetaja kliendi võtme abil töökohta ja toimetas saadetise kohale. Kaubabussi spetsiaalvarustus, kuhu kuulub arvutiekraan, triipkoodilugeja ning auto GSM telefon, maksab ligi 2000 EUR.
    Lisaks saadetiste kojutoimetamise teenusele on Soome turul veel kogumispunktipõhine Express teenus, mis konkureerib kullerfirmade teenustega. Selles süsteemis tellib klient kauba tavaliselt kataloogist ning valib omale sobivaima järeleminekukoha üle Soome paiknevast 400 R-Kioskist. Soovitud R-Kioskini jõuab tellimus ööpäeva jooksul ning seda kasutatakse väiksemahulisemate ja madalama hinnaga saadetiste puhul. Soomlased ei pea enam saadetise kättesaamiseks postkontorisse minema, vaid saavad saadetised lähimast R-Kioskist üles korjata. Sellise süsteemiga käib näiteks Ellose kataloogist kauba tellimine. Möödunud aastal liikus sel teel kliendini miljon kuni 99 kilogrammist pakki.
    Express-süsteem on Soomes kasutusel olnud kolm aastat. Kari sõnul on mõeldud ka ühinemisele Rootsi analoogse süsteemiga, mis on seal kasutusel juba ligi 10 aastat.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.