Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veokimaksu ebaseaduslikkus üllatab omavalitsusi

    Viljandi linnamajandusameti peaspetsialisi Aleksander Müüri sõnul on linnas veoautode sissesõidulubade eest tasu võetud juba 5 aastat. "Kõikides bensiinijaamades ümber linna on müügil ühe korra sissesõiduload, 25 krooni tükk," ütles Müür. "Firmad, kellel on vaja pidevalt Viljandi kesklinnas sõita, saavad linnavalitsusest load kas kuuks, kvartaliks või aastaks hinnaga vastavalt 300, 800 või 2400 krooni."
    Müür ei osanud öelda, kui palju koguneb aasta jooksul raha veoautode sissesõidulubade müügist, kuid sõnas, et see raha läheb teede korrashoiuks ja liikluskorralduseks. Sel aastal kulutab Viljandi tänavate korrashoiuks ja remondiks 14-15 krooni, järgmisel aastal alla 10 miljoni krooni.
    "Ega me tegelikult ei taha suuri rekkasid siin linnas ka 25 krooniga näha, kasvõi sellepärast, et nad ei mahu kitsastele tänavatele manööverdama," rääkis Müür. "Kaupmehed ei ole küll selle maksu peale pahandanud, pigem pahandame meie, et kaubamasinaid on linnas liiga palju."
    Kui aga sissesõidulubade müümine tunnistataksegi ebaseaduslikuks ning mis juhtub siis, kui raha lubade eest enam võtta ei tohi, ei osanud Müür öelda. "See, et me praegu raha võtame, pole ju mingi kiusu ajamine või rikastumine, me üritame lihtsalt asja kontrolli all hoida," sõnas ta.
    Jõhvi linn saab kesklinna sissesõitu lubavate veoautode liiklemislubade müügist 45 000 krooni aastas. Jõhvi linnavalitsuse avalike suhete spetsialisti Lea Küngase sõnul läheb see raha linna eelarvesse ning seda kasutatakse teede korrashoiuks. "See on väike summa ning kulub peamiselt Jõhvi peamise sissesõidutänava liivatamiseks ja korrashoiuks," ütles Küngas. Üldse on sel aastal Jõhvis teede korrashoidmiseks eelarves ette nähtud 4,5 miljonit krooni.
    Alates 2000. aastast võtab Jõhvi linnas veoautode sõitmist lubavate liiklemislubade eest tasu. Tasu suurus on praegu 50 krooni auto kohta kuus. Sarnaselt talitavad veel paljud Eesti linnad, samas rahandusministeerium on sellise maksu kehtestamise nimetanud ebaseaduslikuks. Nn veokimaksu seaduspärasust analüüsib praegu ka õiguskantsler, kes peaks oma sellekohase hinnangu andma paari nädala pärast.
    "Kui sellest maksust laekuv raha läheb teede korrashoiuks, siis on maksu võtmine läbisõitvatelt veokitelt õige samm," ütles Eesti Linnade Liidu direktor Ain Kalmaru. Samas lisas ta, et veoautode liiklemilubade müük pole linnade liidus teemana üles kerkinud ning puudub ka ülevaade, kui paljud linnad sarnast maksu või tasu võtavad.
    "Kui nüüd kuulutatakse omavalitsuste selline tasu võtmine ebaseaduslikuks, oleme me jälle paari aasta taguses ajas tagasi," sõnas Kalmaru. "Sisuliselt ei saagi kohalikud omavalitsused ühtki maksu kehtestada, sest see kuulutatakse kohe ebaseaduslikuks."
    Rahandusministeeriumi eelmise nädala lõpus antud hinnangul küsivad linnad veoautodelt linna sõitmist lubavate liiklemislubade eest maksu ebaseaduslikult. "Kui tegemist on sisuliselt maksuga, siis selle kehtestamine on põhjendamatu ja vastuolus põhiseadusega, maksukorralduse seadusega ja kohalike maksude seadusega," ütles ministeeriumi maksupoliitika osakonna peaspetsialist Mari Kuusk.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.