Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Odekolonn ei ole alkohoolne jook
Ei hambaeliksiir Ulõbka ega odekolonn Kolmekordne ole alkohoolsed joogid (vt
Alkoholikampaania kesklinna kioskis) alkoholiseaduse ega valitsuse määrusega kinnitatud alkoholi määratlemise, kirjeldamise ja müügiks esitlemise nõuete tähenduses. Seega ei laiene nende suhtes alkoholiseaduses nimetatud tänavakaubanduses alkoholiga kauplemise keeld ega reklaamiseaduses nimetatud keelud/piirangud alkohoolsete jookide reklaamimisele.
Täna kehtivate seaduste ja määruste järgi võib kioskis müüa mis tahes riigis valmistatud ning mis tahes hinnaklassis parfümeeria- ja kosmeetikatooteid. Vahetegemine selle järgi, et näiteks Gillette sarja aftershave?i võib müüa, aga näiteks Ukrainas toodetud losjooni Limonnojet mitte, ei ole tänases õigusruumis võimalik. See, et paljud inimesed ei kasuta tooteid eesmärgipäraselt, on muidugi kahetsusväärne. Lisan, et kodanikuna saan ma probleemist suurepäraselt aru, kuid nii palju või nii vähe, kui probleemi on võimalik lahenda läbi kaubanduskorralduslike meetmete, on see riigivõimu (Riigikogu kui seadusandja ja valitsuse) küsimus.
Autor: Eero Kosk