Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroliiduga ühinemine tõstab liikluskindlustuse tariife

    Salva Kindlustuse kindlustusdirektori Urmas Kivirüüdi selgitusel hakkab kohalik liikluskindlustus terves Euroopas kehtima ning roheline kaart tuleb lunastada vaid juhul, kui reis viib väljapoole euroliidu piire. ?Kui praegu maksab autoga välisriiki reisimise autoomanik ise kinni, siis euroliitu astudes hakkame seda kõik tegema,? ütles Kivirüüt. ?See annab tegelikult palju võimalusi juurde. Kui praegu kaalume, et kas minna Soome shoppama autoga ja maksta rohelise kaardi eest 1000 krooni, siis tulevikus jääb see dilemma ära.?
    Võrreldes Euroopa riikidega veel lapsekingades Eesti vastutuskindlustusturg hakkab liiduga ühinedes seadusandlusest tungituna kasvama. Kivirüüdi sõnul on näiteks arstide puhul Euroopa riikides väga oluline vastutuskindlustus, sest vastasel juhul võib pankrot kollitada juba homme, kui midagi juhtub. Kinirüüt möönis, et ELiga ühinemine on kindlustusseltside jaoks igati tervitatav, kuigi turg hakkab arenema ikkagi koos majanduskasvuga, mitte üleöö.
    Elukindlustust puudutav seadusandlus on juba täna kooskõlas EL nõuetega ning Eesti turul pakutavad elukindlustustooted on sarnased teistes euroliidu riikides pakutavatega. Hansapanga Kindlustuse arendusdirektori Liia Kirnmanni sõnul on toodete osas küll arenguruumi tervisekindlustuse ja tööandja kaudu kindlustamise vallas. ?Sellele seab aga piirangud kohalik seadusandlus ja kehtiv sotsiaalkindlustussüsteem,? tõdes Kirnmann.
    Praegu on Eestis kasutusel meestele ja naistele erinev suremustabel, millest tuleneb ka erinev hind kindlustustariifide osas. Kirnmanni sõnul on võimalik, et hakatakse kasutama ühtset nn unisex suremustabelit. Kohustusliku kogumispensioni korral on see juba praegu ühtlustatud.
    Kuna Euroopa Liidus valitseb teenuste vaba liikumise põhimõte, siis võib ilmselt oodata konkurentsi tihenemist. Samas on ka juba praegu kõikide Eesti elukindlustusseltside omanikud välismaist päritolu. ?Pikas perspektiivis võib siiski Eesti turule tulla uusi tegijaid, kuna mitmed maailma suured kindlustuskontsernid ei ole Baltikumis veel kanda kinnitanud,? prognoosis Kirnmann. Arengud võivad olla üsna ettearvamatud.
    Sampo Elukindlustuse juhatuse esimehe Ulla Ilisson avaldas lootust, et ELiga ühinedes kanduvad Eestile üle ka euroliidu positiivsed kindlustustavad. Seda eelkõige ettevõtete maksustamise osas. Nimelt on Euroopa Liidu liikmesmaades loodud ettevõtetele soodsad tingimused oma panuse andmiseks töötajatele täiendavat sotsiaalsete garantiide loomiseks. Eestis on sotsiaalne vastutus peamiselt riigi ja üksikindiviidi kanda. ?Samas oleks riigil mõistlik oma niigi pingelise riigieelarve juures osaliselt seda vastutust jagada erasektoriga,? nentis Ilisson.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.