Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Imemootoriga Mercedes

    Mercedese S-klass on üks populaarsemaid mersusid eeskätt oma välimusele, heale juhitavusele ja rikkalikule varustusele. Ta ei jää oma väljanägemiselt sugugi alla ei uuele E-klassile, ega ka luksuslikule S-klassile, kuid uus 1,8-liitrine kompressormootor lubab talle väikeautole omast kütusekulu. Proovisõidu keskmine kütusekulu jäi 7-8 liitri vahele 100 km, kohta, mis tähendab, et maanteel kulutas ta normaalse sõidutempo juures umbes 6 liitrit, linnas alla 10 liitri.
    Mõistagi sõltub kõik sõidustiilist, sest tehniliste andmete järgi on keskmiseks antud 8,4 liitrit, linnasõidu kuluks 12,1 liitrit 100 km kohta. Kuid see eeldab juba üsna korralikku ?vajutamist?. Ja kui vajutada, siis ta ka liigub. Uue mootori 143 hobujõudu annab võimaluse kiirendada paigalt 100 km tunnikiiruseni 9,7 sekundiga, mis pooleteist tonnise tühimassiga mersu jaoks on igati tasemel tulemus. Võrdluseks olgu toodud, et senine 2-liitrine 180K kiirendas paigalt sajani 11 sekundiga, kulutades sealjuures kütust keskmiselt 9,4 liitrit 100 km kohta.
    Kui neid andmeid omavahel võrrelda, ei jää üle muud kui tunnistada, et DaimlerChrysleri mootorispetsid on maha saanud vägagi tõsise asjaga. Siiani on pakkunud autohuvilistele ainest imetlemiseks Mercedese uued diiselmootorid, eriti 2,7-liitrine, mis liigutab autot edasi jõulisemalt kui sama võimsusega bensiinimootor. Kütusekulu on aga diislile omaselt märksa väiksem. Kuid isegi selle mootoriga võrreldes on uus 1,8ne igati tasemel. Kiirenduselt jääb ta 2,7-liitrisele CDI-le alla vaid 0,3 sekundit, kuid kütust kulutab tervelt liitri jagu vähem.
    Sisuliselt on tegemist samasuguse kütusekuluga, mis 1,6-liitristel väike-keskautodel, kuid sõidumugavuse osas on tegemist mõistagi täiesti teise tasemega. Nagu ka hinnatasemega. Uue mootoriga C-klassi hind algab alates 424 800 kroonist, mis sõltuvalt varustusest võib tõusta kuni 800 000 piirimaile välja. Samas, ka baasvarustusest leiab sisuliselt kõike, mida ühel autol vaja võib minna, eeskätt on pandud rõhku turvalisusele. On ju C-klass teise autona maailmas tunnistatud EuroNCAP turvatestides 5 tärni vääriliseks.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.