Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nafta hind kujuneb börsil

    Nafta on enimkaubeldav börsikaup maailmas. Kui räägitakse nafta maailmaturuhinnast, mõeldakse enamasti selle all nafta hinda börsil. Nafta ja naftasaadustega kaubeldakse peamiselt kahel börsil ? Rahvusvahelisel naftabörsil Londonis ning New Yorgi kaubabörsil. Erinevalt aktsiaturgudest on kaubeldakse börsidel mitte füüsilise nafta vaid hoopis futuurtehingutega. Futuurtehing on kohustus osta või müüa mingit kaupa kindlal ajal kindel kogust kaupa (antud juhul naftat). Füüsilise tehinguni jõuavad vaid murdosa börsil sooritatavatest tehingutest, täpsemalt, alla protsendi. Kõige aktiivsemalt kaubeldakse tavaliselt lähima realiseerimistähtajaga lepingutega, ehk praegu siis jaanuarilepingutega.
    Kui räägitakse nafta maailmaturu hinnast siis tavaliselt mõeldaksegi selle all nafta jaanuarilepingute hindu Rahvusvahelisel naftabörsil Londonis, Ameerikas on aga nafta nn hinnaindeksiks selle hind New Yorgi kaubabörsil. Kolmapäeva õhtuse seisuga oli nafta hind Londonis 26,30 dollarit ja New Yorgis 27,40 dollarit barrel. Nagu näha, erineb nafta hind kahel börsil enam kui dollari võrra. Hindade erinevusel on mitu põhjust. Neist kõigeolulisemaks on see, et erinevatest leiukohtadest pärineval naftal on erinev koostis ja seetõttu erinevad omadused, eelkõige tihedus ja väävli sisaldus. Londonis kaubeldakse Põhjameres leiduva nn brenti seguga, New Yorgi kaubabörsil aga Texases pärit naftaga ? Lääne-Texase keskmise koostisega nafta (West Texas Intermediate). Seega ongi kahel pool maakera nafta hinnaliikumist peegeldav nn hinnaindeks ehk benchmark erinev ehk kaks erinevat maailmatuuruhinda.
    Naftasaadustega on asi veel keerulisem. Bensiinil, diislil ja masuudil nn maailmaturuhind puudub. New Yorgi kaubabörsil kaubeldakse nii bensiini kui ka masuudiga, Euroopas aga bensiin börsikaup ei ole ning masuudiga (kütteõliga) hakati Londoni naftabörsil kauplema alles üsna hiljuti. Euroopas (tõenäoliselt aga kogu maailmas) on elavaimaks naftasaadustega kauplemise kohaks Amsterdami, Antverpeni ja Rotterdami sadamad. Naftasaadustega kauplevate ettevõtete omavaheliste tehingute baashinnaks ongi naftasaaduste hinnad nendes sadamates. Tõsi, tavaliselt räägitakse lihtsalt Rotterdami hindadest Rotterdami sadamas. Rotterdami hinnad on ettevõtete omavahelise arvelduse aluseks ka siis, kui bensiin või muu kütus ei satub näiteks Eestisse otse Venemaalt või Leedust. Seepärast mõeldaksegi bensiini maailmaturuhinna all tegelikult kütuse hinda Rotterdami sadamas.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.