Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turvameetmed Läänemere laevavaliikluses tõstavad hindu
Läänemere lõbusõidulaevandust ootavad 2004. aastal ees muutused, kui sadamad ja laevafirmad võtavad kasutusele uued turvameetmed, mille eesmärk on vältida terroriakte. Mereinspektor Tabel Hinno sõnas, et meetmed rakenduvad laevade osas, mille reisi pikkus on üle 24 tunni. ?Juhul kui sellised meetmed rakendatakse, siis hakkavad kehtima kahtlemata samad põhimõtted nagu lennule minekul,? lisas Hinno. ?Hetkel ei ole planeeritud meie poolt muuta reisijatele midagi. Eeldatavalt tõhustab lihtsalt piirivalve ja toll oma tööd veelgi.?
Turvanõuete muutumine kajastub ka laevade piletihindades. ?Arvan et piletihinna tõus on sel juhul möödapääsmatu,? selgitas Hinno. ?Pileti maksumus koosneb ju ka niinimetatud sadamamaksust. Kuna turvalisuse kontrolli tagamine, juhul kui rakendatakse täiendavaid meetmeid, saab olema eeldatavalt siiski terminaali kohustus, siis arvan et on loogiline ka sadamamaksu tõus - seega ka piletihinna maksumus.?
Tallinna Sadma turundusjuht Erik Sakkov arvas, et sadamamaksu tõusust ja tõusu määrast on hetkel veel vara rääkida, kuid kui Läänemeremaad nõuded kehtestavad, siis kindlasti läheb ka Eesti sellega kaasa.
Aluste ettevalmistamine reisiks aeglustub, kui sadamad alustavad reisijate ranget turvakontrolli. ?Kindlasti ei minda nii kaugele, et hakatakse reisijail maniküürikääre ära korjama, pigem lähenetakse asjale mõistlikult. Tulevad turvaväravad ja muud vajalikud seadmed,? lisas Sakkov.
Rahvusvaheline mereveondusorganisatsioon (IMO) arutas möödunud nädalal ettepanekuid mereliikluse turvalisuse tõstmiseks. Üldleping puudutab kõiki rahvusvahelises mereliikluses osalevaid sadamaid ja aluseid ning see hakkab kehtima 2004. aasta juulis.
IMO ettepaneku järgi peavad laevafirmad ja sadamad koostama plaanid ja valmiduse kolmel eri turvatasandil: normaalolukorras, ohuolukorras ja kriisiolukorras. Mida kõrgem on riski tase, seda põhjalikumalt tuleb kontrollida reisijaid, pagasit ja autosid. Ettepanekud näevad ette ka näiteks reisijate isiklike andmete kontrolli ja pagasi läbivalgustuse. Turvakaamerad saavad laevadel kohustuslikuks, lisaks peab sadamaala taraga piirama.
Lisainfot turvanõuete kohta saab
IMO koduleheküljelt.