Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome kaubaketid haarasid pealinna ostja

    Uuringufirma Emor kasutas külastajate ostukoha-pühendumuse mõõtmiseks üle maailma käibivat uuringumetoodikat.
    Emori suunajuhi Ülle Pärnoja sõnul saadakse vastav näitaja erinevate hoiakute kombinatsioonina - muu hulgas küsitakse klientidelt seda, kas ta külastab ostukohta, mis ta sest arvab, kas tal on põhjust kaupluse vahetamiseks. Kaupluste kaardistamisel saab võrrelda seda, kuidas on ostude tegemine muutunud erinevate aastate lõikes, millised on mainemuudatused, hinna ja kvaliteedi suhe ning hinnang kliendikaardile.
    Uuringu kohaselt on Tallinna jaekaubandusturg on muutunud stabiilsemaks ? ostukohatüüpide külastajaskonna proportsioonid on eelmise aastaga võrreldes samaks jäänud ning kettide lõikes ei ole ostjaskonnas olulisi muutusi toimunud. ?Üllatuslikult on suutnud oma ostjaskonna säilitada turud ? järelikult ei ole elanike ostujõud kasvanud samas tempos kui kaupluste lisandumine kettidesse. Seetõttu võib ka järgneval aastal oodata pigem kaupluste omavahelise konkurentsi tihenemist üksteiselt klientide võitmisel,? tõdeb Pärnoja ülevaates.
    Tallinnas on Prisma püsikliendid kõige enam pühendunud oma valitud kauplusele st Prismale, järgnevad Selver ning kaubamajad ? Stockmann ja Tallinna Kaubamaja. Nädala sees oste tegevate klientide seas on hoiakud väga positiivsed ka Säästumarketi suhtes. Rimi ja Konsumi klientide pühendumus on kõige madalam ehk teisisõnu neil on oht praegused kunded kaotada konkurentide tegevuse - allahindlused ja sooduspakkumised ? tõttu.
    Tartu ülevaates märgib Emori projektijuht Katre Valgma, et kuigi linna ei ole aasta jooksul uusi jaeettevõtteid lisandunud, on muutunud ostjaskonna proportsioonid jaekaubandusturul varasemalt tegutsenud ostukohtade vahel ? oma positsiooni nii ostjaskonna hulga kui tarbijate hoiakute poolest Tartus on parandanud eelkõige Konsum, Maksimarket ja Säästumarket ning kaotajate rolli on seevastu jäänud Spari ja Astri jaekett. Lisaks viitavad uuringu autorid Tartus endiselt olulist osa mängivale Kesklinna turule.
    ?Pärnu jaekaubanduse seire peamise tulemusena selgus, et tugeva koha Pärnu jaekaubanduses on välja võidelnud Citymarket,? tõdeb Valgma. ?T-Marketil ja Säästumarketil on samuti kindel positsioon ? seda eriti madalama ostujõuga perede seas.?
    Kliendi pühendumust veelgi lähemalt täpsustades osutab uuring sellele, et pühendunud tarbijad külastavad alati just ?oma? kauplust ning kalduvad ignoreerima konkurentide sooduskampaaniaid. Samuti vajavad pühendunud kliendid vähem veenmist kaupluse taaskülastamiseks.
    Emori oktoobris toimunud küsitlusele vastas Tallinnas ja Harjumaal 1200 inimest, Tartus ja Tartumaal 450 ning Pärnu linnas 300 inimest. Küsitleti peres peamist sisseostude tegijat.
    Timo Hämälä
    Kesko Foods ASi juhtPrismal on olnud Tallinnas kaks aastat aega luua oma kliendibaas, see aeg on nüüd möödas. Citymarket alustas pealinnas tegevust oktoobris. Mis juhtub järgmisel aastal? Kaubanduses pole püsivaid eeliseid ? kliendid hääletavad jalgadega, lähevad sinna kus parem teenus, hinna ja kvaliteedi suhe ning kaubavalik.
    Pärnus pole Citymarketi heas kohas midagi imelikku, meil pole seal tugevaid konkurente. Tartus käib vaikne löömine, igaüks tahab parem olla.
    Liisi Jauho
    Prisma Peremarket ASi juhtLoodame, et jätkame samas vaimus edasi. Me tegeleme suhteliselt stabiilse ja pikaajalise planeerimisega ning pole tegutsenud hüppeliselt. See on üks põhjus, miks kliendid püsivad ja meie strateegiat hindavad.
    Turuseisu teistes linnades hinnata ei oska. Kas Prisma võtab Tartus üle maksimarketi? Seda teemat ma üldse ei kommenteeri.
    Tarmo Punger
    Tartu Tarbijate Kooperatiivi juhtKonsumi ja Astri positsiooni erinevus Tartus põhineb mitmel asjaolul ? Astri kaupluste kuuluvus on viimase 2,5 aastaga muutunud kaks korda. Kui Konsumis rakendatakse klientide sidumisprogrammi juba kolm aastat, siis Astris alles poolteist aastat. Uuel aastal lähevad Tartus kõik Astri kauplused puhtast ärikaalutlusest Konsumi märgi alla.
    Tallinna ja Tartu Konsumi erinevuse taga on lokaalne juhtimine, Tallinnas on asjad teisiti korraldatud kui Tartus. Teiseks ? kaubamärk on küll sama ning enamus parameetreid ka, kuid kui Tartus vastavad Konsumid supermarketi kontseptsioonile, siis Tallinnas on nende hulgas ka lähikaupluseid.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Swedbank: tallinlasele on korteri taskukohasus kukkunud 2009. aasta tasemele
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Inimeste kindlustunne on langenud veel tugevemalt kui ettevõtete oma: korteri ostmine on pealinnas sama taskukohane kui oli aastal 2009 ning oma rahalist olukorda peetakse sama heaks kui aastal 1993, märkis Swedbanki ökonomist Marianna Rõbinskaja.
Kriisi ajal teevad isegi erinevad arvutused ärevaks
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ehkki rahvaelektri hinnas erinevatele tulemustele jõudmine oli ootuspärane, saadab praegune vaidlus selle üle ühiskonnale siiski vale signaali, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Carnivali tulemused jäid hinnangutest tunduvalt alla Carnivali aktsia kukkus 20%
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Carnivali aktsia kukkus keskpäevasel kauplemisel 20% 7,33 dollarile, langedes peaaegu 30 aasta madalaimale tasemele.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Coop Eesti juht lahkub ametist
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Kolm aastat Coopi kaupluste võrgustikku juhtinud Alo Ivask lahkub oktoobrist Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimehe kohalt. Uue juhi otsingud käivad.
Ukraina taotleb kiirendatud korras NATO liikmelisust
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Ukraina presidendi Volodõmõr Zelenskõi sõnul taotleb Ukraina kiirendatud korras NATOga liitumist.
Septembri elektri börsihind kukkus kolmandiku
Elektri börsihind kukkus septembris võrreldes augustiga Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas 33,6 protsenti, 229 euro tasemele megavatt-tunni eest.
Elektri börsihind kukkus septembris võrreldes augustiga Nord Pool Eesti hinnapiirkonnas 33,6 protsenti, 229 euro tasemele megavatt-tunni eest.

Olulisemad lood

Jüri Käo poliitikutele: mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on?
Ettevõtjat Jüri Käod ajab pahaseks, et sõja ajal ei mõtle poliitikud võimalikele kokkuhoiukohtadele ja reformidele, vaid on hakanud rääkima maksudebatist. „Mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on? Mille jaoks? See tähendab vaid maksutõuse ettevõtjatele,“ põrutas ta.
Ettevõtjat Jüri Käod ajab pahaseks, et sõja ajal ei mõtle poliitikud võimalikele kokkuhoiukohtadele ja reformidele, vaid on hakanud rääkima maksudebatist. „Mis kuradi maksudebatist meil vaja rääkida on? Mille jaoks? See tähendab vaid maksutõuse ettevõtjatele,“ põrutas ta.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.