Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jõuluostu tehes uuri e-poe garantiid
Kui plaanid teha jõuluostud e-poest, siis üks olulisemaid asju peale maksetingimuste väljaselgitamist on garantii olemasolu. Välismaise Internetipoe garantii sõltub sellest, kas tootel on ülemaailmne garantii või ei. ?Kui ülemaailmset garantiid pole, siis on juristidel peamurdmist, kuidas asjasse suhtuda -- iseenesest on ju maaletooja vastutav garantii eest, kui aga kui netist tellida, siis tekib küsimus, kas ostja nagu ongi maaletooja?? arvab arvutihulgifirma Tech Data juht kaur Lohk ja soovitab segaduse vältimiseks eelistada võimalusel Eestimaist e-poodi.
?Näiteks Toshiba sülearvutitel on kõigil vähemalt kaks aastat rahvusvahelist garantiid, mis kehtib üle ilma. Seega ka USAst ostetud sülearvuti garantii kehtib siin,? toob arvutihulgifirma GNT Eesti juht Andres Suitso näite. Paljusid monitore müüakse Soome turul ja ka mujal näiteks on-site ehk kohaletuleku garantiiga, mis aga meil ei kehti. Probleeme võib tekkida eelkõige nende toodetega, millel puudub rahvusvaheline garantii ja millel pole kohapeal ka toimivat remonditeenindust. Kui on olemas ametlik maaletooja, saab ta organiseerida garantiivahetuse. Kui sedagi ei ole, siis kaasnevad toote remondiga lisakulud. Seega tasub enne ostu sooritamist alati uurida, kas Eestis on tootele garantiiteenindust ja kas teda üldse tuuakse siin maale.