Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autodisain muutub sportlikuks

    Renault üllatas aasta alguses avalikkust ja konkurente kahe revolutsioonilise autoga viimaste aastate jooksul. Kui kujundamise käigus näeb nii mõnigi uue põlvkonna rahvaauto väga eriline välja, siis tavaliselt kaob suur osa sellest arendustöö käigus. Avantime ja Vel Satis on aga esimesed ülijulge disainiga autod. Kui teised autotootjad lubasid, siis Renault oli esimene, kes futudisainiga sõidukid seeriatootmisse tõi.
    Üheksandast eluaastast autosid paberile pannud noor Eesti autodisainer Björn Koop leiab, et Avantime ning Vel Satis on igati uuenduslikud ning omapärased ja huvitavad. Kusjuures julge ei ole mitte vaid välisdisain, vaid ka sisekujundus. Maksimumhinnaga auto sisemust katab nahk, juhile näitab kiirust ja muid auto kohta käivaid andmeid digitaalne ekraan ja palju muud.
    Ehkki Volkswagen taastab oma vana hipibussi, mille väliskujundus näitab samuti tulevikusuunda, Koop sellest suurt midagi ei arva, sest kadunud on vana bussi algne idee, kus kere algab ratastest ning ?ninaosa? sõidukil pole. Samuti on uuenedes omapära kaotanud uus Beetle. Ent uuestisünnist on Koobi arvates kasu saanud Mini, esialgse idee järgi moodustasid selle auto kaks eri suuruses kasti üksteise vastu asetatuna. ?Disainist vana Mini puhul küll suurt rääkida ei saa,? leiab ta, uue kujundus on aga tema arvates puhas.
    Ameerikas möödunud aastal hoogustunud retrobuumist sündinud PT Cruiser ei avaldanud Koobile samuti suurt muljet. ?See paistab silma võib-olla maksimaalselt aasta, siis kaob,? räägib Koop ebaameerikalikult kõrge tagaosaga autost. Samas märgib ta, et vana sidumine uuega on autot disainides õnnestunud uue 7. seeria BMW puhul.
    Tänaval liikuvaid sõidukeid takseerides märgib Koop, et tema jaoks on autol rohkem kui ainult praktiline väärtus. ?See on pigem skulptuur ning võiks olla atraktiivsem,? sõnab ta. Märkimist vääriva disainiga on Koobi arvates veel BMW Z4, mida ta kirjeldab kui tõeliselt puhast, esteetilist ja sportlikku sõidukit. Samuti on omas klassis teistest üle Citroen C3 oma painduvate küljeakendega, mille algupära on võetud DSilt ja C2-lt. ?Haruldane juhus, mil väikeauto mõjub disainielemendi ja praktilise autona, samas on natuke luksuslikki,? leiab ta. Keskautodest toob ilmselt uued jooned autodisaini Peugeot 407, sest selle esiaken on pikalt ees ja A-piilari juurde on lisatud klaas, mis on tavaliselt kasutusel mahtuniversaalidel.
    ?Päris väikeautodest on kõige innovaatilisem Smart,? arvab Koop. Tema sõnul tulevad uued Smarti mudelid ilmselt Swatchi põhimõttel: võimalikult uudne, võimalikult lihtne.
    Tulevikuautot näeb Koop vaimusilmas kui inimese elukvaliteedi näitajat. ?Toimub jagunemine kahte gruppi: ühte jäävad masstootmise autod, teise eksklusiivsemad ning mitte igaühele kättesaadavad sõidukid,? arvab ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Ettevõtlusminister Järvan: elektri hinna tõus ei mõjuta eriti ettevõtteid
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri Kristjan Järvani sõnul moodustavad energiakulud ettevõtete kogukuludest vaid paar protsenti. Põhjused, miks paljud firmad praegu raskustes on, on Järvani hinnangul hoopiski muud.
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaministri Kristjan Järvani sõnul moodustavad energiakulud ettevõtete kogukuludest vaid paar protsenti. Põhjused, miks paljud firmad praegu raskustes on, on Järvani hinnangul hoopiski muud.
Andre Nõmm: kõrged hoiuse intressid ilma kapitalijuhtimiseta on kui rattasõit ilma kiivrita
Suuremate hoiu-laenuühistute tegevus on üsna sarnane pankade tegevusega, sestap peaksid neile ka samasugused reeglid kehtima, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm asutuse blogis.
Suuremate hoiu-laenuühistute tegevus on üsna sarnane pankade tegevusega, sestap peaksid neile ka samasugused reeglid kehtima, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm asutuse blogis.
Täna pannakse piir Venemaa nafta hinnale, euro tugevneb ja Aasia börs tõuseb
Aasia aktsiad jätkasid esmaspäeval rallit, kuna investorid lootsid, et Hiina koroonapiirangute leevendamiseks astutud sammud parandavad majanduskasvu. Täna algab G7-riikide poolt Vene nafta hinna piiramine.
Aasia aktsiad jätkasid esmaspäeval rallit, kuna investorid lootsid, et Hiina koroonapiirangute leevendamiseks astutud sammud parandavad majanduskasvu. Täna algab G7-riikide poolt Vene nafta hinna piiramine.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
“Lavajuttude” lemmikud räägivad oma portfellidest, rahapoliitikast ja juhtimisest
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Tänavuse aasta säravamad ja kuulatumad ettekanded kõnelevad suuresti Äripäeva raadio kuulajate meelisteemast – investeerimisest. Praktikas kontrollitud põhimõtted, suurimad õppetunnid ja jätkusuutliku portfelli alustalad on märksõnad, mis iseloomustavad kuulatumaid esinemisi.
Eliisa Matsalu: häbi, Jaak Roosaare ja LHV!
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Jaak Roosaare ja LHV soovitus osta Venemaal tegutseva Silvano Fashion Groupi aktsiaid on silmakirjalik. Seda enam, et Roosaarel on hunnik Silvano aktsiaid, mille väärtust ta oma soovitustega tõstab, kirjutab Äripäeva ajakirjanik ja väikeinvestor Eliisa Matsalu.
Tööstused saavad 7 miljonit taastuvenergia arendamiseks
Ettevõtetele pakutakse alates 50 000 euro suuruseid toetuseid, kui need soovivad tööstusaladel taastuvenergiat toota. Maksimaalne toetussumma ulatub miljoni euroni ning kokku läheb toetusteks 6,8 miljonit eurot.
Ettevõtetele pakutakse alates 50 000 euro suuruseid toetuseid, kui need soovivad tööstusaladel taastuvenergiat toota. Maksimaalne toetussumma ulatub miljoni euroni ning kokku läheb toetusteks 6,8 miljonit eurot.

Olulisemad lood

Koondamiste tõttu leiab töötajaid lihtsamini, ent majanduslangus tööjõukriisi ei lahenda
Kuigi majandus jahtumise ja osa ettevõtete koondamise tõttu on veidi lihtsam töötajaid leida, siis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse liige ja tööandjate keskliidu volikogu liige Raul Puusepp sellest end eksitada ei laseks.
Kuigi majandus jahtumise ja osa ettevõtete koondamise tõttu on veidi lihtsam töötajaid leida, siis Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse liige ja tööandjate keskliidu volikogu liige Raul Puusepp sellest end eksitada ei laseks.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.