Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Riigikohus peab vajalikuks kontrollida Eesti Telefoni kõnetariifide põhjendatust
Riigikohus saatis tagasi Tallinna halduskohtusse Eesti Telefoni ja konkurentsiameti hinnavaidluse, mis sai alguse konkurentsiameti ettekirjutusest.
Jutt käib 2001. aasta aprillis tehtud konkurentsiameti otsusest, milles süüdistati Eesti Telefoni õigusrikkumises. Täpsemalt ebaõiglaste hinnakujundamise tingimuste ehk keskmiselt 26,9protsendilise hinnatõusu rakendamises oma statsionaarse telefonivõrgu vahendusel osutatavate Eesti Telefoni võrgusiste kõnede teenusele alates 1. aprillist 2001.
Samas otsuses tegi konkurentsiamet Eesti Telefonile ettekirjutuse mitte rakendada oma võrgus ühtsele võrgusisesele kõneteenusele täistariifi 34 senti/minut, soodustariifi 28 senti/minut ja öötariifi 14 senti/minut, vaid rakendada samast ajast samale teenusele madalamat hinda, lähtudes õiglasest hinnakujundusest. Samuti väljakujunenud proportsionaalsetest suhetest hinnatõusu ja tarbijahinna kasvutempo vahel.
Nimetatud tariifide alusel esitab Eesti Telefon oma klientidele arveid juba ligi poolteist aastat.
ASi Eesti Telefon juhatuse esimees Valdo Kalm ütles Riigikohtu otsust kommenteerides, et mingeid muudatusi hinnakirjas sellele ei järgne.
"Asi läheb jälle esimese astme kohtusse. Kahjuks hakkab kogu protsess algusest peale ning see on pikk, veniv ja aeganõudev," sõnas Kalm. "Sellest on väga kahju, kuna mõlemad pooled on väga palju tööd teinud."
Hindu ei hakka Eesti Telefon korrigeerima. "Alates sellest ajast, kui protsess pihta hakkas, on palju muutunud ja mõnedes pakettides on juba hinnad odavamad," sõnas Kalm.
Autor: ÄP Online