Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Takso kasutajal tasub kontrollida sõidukviitungit
Tallinna taksokomisjon soovitab kõigil sõitjatel taksojuhi poolt antud kviitungid üle kontrollida.
Raepressi teatel on Tallinna säästva arengu ja planeerimise ameti juures tegutseva taksokomisjonini jõudnud aina sagedamini linlaste kaebused, et taksojuhid väljastavad klientidele sõidu eest kviitungeid võõra taksofirma
blankettidel. Ka on kviitungid täidetud puudulikult või on sellele märgitudsõiduki vale registreerimisnumber ja taksojuhi nimi.
SAPA linnatranspordi osakonna spetsialisti Feliks Unduski sõnul on kõik juhtumid seotud taksodega, kus pole printerit ning taksojuht esitab kliendile käsitsi täidetud kviitungi.
'Klient esitab kaebuse harilikult järgmisel päeval või veelgi hiljem tõdedes, et ei märganud takso tegelikku registreerimisnumbrit ega taksofirma logo,' tõdes Undusk. 'Veendumaks, et taksojuht pole teid arvega petnud, paluge juhti kirjutada kviitungile muudele andmetele lisaks ka läbitud teekonna põhipunktid või tänavad, et hiljem oleks võimalik vaidlusteta tuvastada sõidetud vahemaa tegelik pikkus.'
Kõigepealt tasuks aga taksojuhilt küsida, kas taksos pole printerit, mis
annab kliendile alati igati usaldusväärsete juhi- ja sõidukiandmetegaüksikasjaliku kviitungi kõigi sõidu kestel kasutatud tariifide järgi.
Tallinna lennujaama, reisisadama ja bussijaama kliente teenindavad ainult
Tulika, Tallinna Taksopargi ja Linnatakso taksod. Kõikidel eelmainitudtaksofirmadel on olemas printer, seepärast peaksid nad kliendile esitamaüksnes prinditud kviitungi.
Teede- ja kommunikatsiooniministeeriumis ettevalmistamise lõppjärgus olev
ühistranspordiseaduse muutmise seaduse eelnõu näeb ette printerikohustusliku olemasolu kõigis taksodes. Nii kaoks võimalus petta klientiarve suuruse või takso, tema juhi või mistahes andmetega.