Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Online bränd suurendab tuntust
Internet võimaldab luua olemasolevatele brändidele lisaväärtust, tugevdab nende turupositsiooni ning suurendab nende tarbijaväärtust.
Tänapäeval Internet mängib olulist rolli ettevõte turundustegevuses, see on efektiivne turundusinstrument, mille abil saab laiendada oma brändi digitaalselt (offline brändiks), ehitades ja juhtides olemasolevaid või uusi brände Interneti keskkonnas. Interneti kaudu olemasolevatele brändidele lisaväärtuse loomine, nende turupositsiooni tugevdamine ning nende tarbijaväärtuse suurendamine tähendab see paljudele firmadele ka uusi turge ning suuremat läbimüüki.
Oma digitaalse e online brändi loomine pole aga lihtne protsess. Firma peab valima õige strateegia, mis vastab tema eesmärkidele ning pole vastuolus olemasoleva(te) brändi(de) kontseptsiooniga. Vastavalt firma võimalustele (raha, inimesed, aeg jne.), lühi- ja pikaajalistele eesmärkidele (suurem müük, uus sihtgrupp, olemasoleva sihtgrupi lojaalsuse suurendamine, brändi imago tugevadamine või muutmine jne) võib firma valida nelja strateegia vahel oma online brändi loomiseks:
___________________________________________
* Offline e traditsiooniline bränd ? bränd assotsieerub toote/teenusega, mis on loodud traditsioonilises füüsilises maailmas.
** Online bränd - bränd assotsieerub toote/teenusega, mis on loodud digitaalses e. online maailmas.Allikas: Loengud ?Marketing in Cyberspace? (Swedish School of Economics and Business Administration, Helsingi 2002)
Autor: Viktoria Lobaiko