Tõnu Tramm • 9. jaanuar 2003 kell 7:47

Korealastel ja jänkidel oli sõiduautomüügis hea aasta

Möödunud aastal kasvas Eesti uute sõiduautode müügis protsentuaalselt kõige enam Korea ja USA päritolu autode müük, langes aga Tsehhi toodangu müük.

Korea päritolu uute autode müük kasvas möödunud aastal 57%, USA autode müük 42% võrra. Edukas oli aasta ka Rootsi ja Jaapani päritolu autodele, mille müük kasvas vastavalt 30 ja 25 protsenti, kirjutab homne Äripäeva autorubriik.

Korealaste edu taga seisab eeskätt Hyundai MC, mis on omandanud ka Kia aktsiad ning põhjalikud mudeliuuendused mõlemal automargil. Hyundai müük kasvas Eestis 118%, Kia müük 56%.

Kolmandale Korea automargile, Daewoole, oli lõppenud aasta aga üsna kehv. Võrreldes 2001. aastaga langes müük 21% võrra. Põhjuseks eeskätt tehase pankrotistumisega kaasnenud seisak mudelite uuendamise osas ning aegunud mudelid müügisalongides. Õnneks on tegemist siiski ajutise probleemiga ning Daewoo uue omaniku, Gmi, rahakott ja kogemused lubavad ka selle margi müüjatele juba alanud aastal helgemaid päevi.

Riikide lõikes langes kõige enam Tsehhi (-17%) ja Venemaa (-8%) päritolu uute sõiduautode müük. Itaalia autode müük kasvas 16%, Prantsuse autode müük 10%, Saksa autode müük 0,6%.

Hetkel kuum