Ülo Toomsalu • 20 jaanuar 2003

EPL: Pakterminali juht kardab transiidiäri suundumist Lätti

Pankterminali juht kardab, et raskete jääolude tõttu Tallinnast Vencpilsi suunatud suured tankerid võivad ka edaspidi suunduda Lätti.

Eelmisel nädalal jäi Muuga sadamasse tulemata 85 000tonnine tanker, mis pidi seal peale võtma 60 000 tonni bensiini ning toimetama selle USAsse. Üks masuuditanker läks Muuga asemel Vencpilsi siis, kui ilmaolud olid just raskeks läinud, ning jäälõhkuja Tarmo murdis üksinda jääd, kirjutab Eesti Päevaleht.

Pakterminali juhatuse esimehe Raivo Vare sõnul keelduvad Londonis asuvad kindlustajad andmast laeva omanikele kindlustuskatet, kuna siinsed kuni 20 meetrit laiad jäälõhkujad ei suuda tagada poole laiematele tankeritele kanalit ja ohutut teed. Kindlustuseta ei julge aga omanikud tankereid jääsuppi saata.

?Paralleelselt peaks tööle panema kaks jäälõhkujat, kuid neid ei jätku, sest Kundas ja Pärnus tuleb ka töötada,? rääkis Vare. ?Klient peab kuhugi oma kauba välja kupatama ja ta leiab lähima võimaluse Vencpilsist.? Tema väitel on oht, et nii rändab mõni konkreetne kaubavoog üldse Eestist minema.

?Kui suurepartiiline bensiinivedu lätlaste poolele üle kolib, siis selle tagasisaamine on küsitav. Kui lätlastel läheb hammas verele, teevad nad kõik endast oleneva, et nii jääks,? ütles Vare.

Kui kaubavood suunatakse edaspidigi Vencpilsi, kahanevad oluliselt riigi maksutulud, sest töö kaotavad sajad inimesed, lisas eksminister. ?Transiit on ülitähtis Eesti majanduse koostisosa. Selle taga on suur ahel ? Eesti Raudtee, vagunid, vedurijuhid, ekspediitorid, tulumaks...,? kirjeldas Vare.

Hetkel kuum