12. veebruar 2003 kell 13:50

Coca-Cola karastusjookide müük kasvas 6%

Coca-Cola müüs neljandas kvartalis kogu maailmas 6% rohkem karastusjooke kui aasta varem.

Kasvu taga oli hiljutised ühinemised ja litsentsilepingud toodebrändidega nagu Evian Danone waters ja Seagram"s Mixers. Ilma nendeta oleks kvartali kasv jäänud 4% ja terve aasta kasv 4,5% kanti.

Suurim kasv tuli neljandas kvartalis Aasiast, kus ettevõtete toodete tarbimine tõusis 10%.

Ettevõtte müügimaht ulatus möödunud aasta viimases kvartalis 4,795 mld dollarini (69,7 mld krooni), kasvades aastaga 13%, kirjutas uudisteagentuur AFX.

Puhaskasum tõusis aastaga 914 mln dollarilt 930 mln dollarini ehk 0,38 dollarini aktsia kohta. Kasumis sisaldab aktsiate kompensatsioonist saadud 0,02 dollarist kulu aktsia kohta.

Analüüsikeskus First Call/Thomson Financial andmeil ootasid analüütikud ettevõttele keskmisele 0,40 dollarist kvartalikasumit aktsia kohta.

Ühes majandustulemustega teatas karastusjookide tootja, et restruktureerimise käigus koondab ta Põhja-Ameerikas 1000 ja Saksamaal 900 töökohta ja võtab enda kanda maksude-eelset kulu 400 mln dollari ulatuses, mis kajastatakse enamalt jaolt selle aasta esimese ja teise kvartali majandustulemustes.

Restruktureerimise tulemusena loodab Coca-Cola kasvatada sel aastal oma maksude eelset tulu 50 mln dollari ja järgmisel aastal 100 mln dollari võrra.

Ettevõtte juhi Doug Daft sõnul oli Coca-Cola vaatamata raskele majandusolukorrale oma 2002. aasta tulemustega rahul ning nad on ka selle aasta osas kindlad.

Coca Cola on maailma üks tuntumaid kaubamärke, mis müüb oma toodangut umbes 200 maailma riigis.

Hetkel kuum