Ülo Toomsalu • 25. märts 2003 kell 6:34

Sakala: Centrumi taksod saavad tellimusi uut moodi

Viljandi Centrum Takso katsetab uut telefonidispetshisüsteemi, mis on välja töötatud koostöös EMTga.

Automaatse info- ja valvetelefoni süsteem IVT töötab uuel telefoninumbril 1200 ja see on Viljandi Centrumi taksodes testimisel maikuu lõpuni. Pärast seda hakatakse teenust pakkuma ka teistele takso- ja valvefirmadele üle Eesti.

Aktsiaseltsi Viljandi Centrum direktor Rain Põld ütles, et süsteem on loodud spetsiaalselt firmadele, kel ei ole võimalik või kes ei soovi teha kulutusi dispetsherteenindusele. 'Selle abil saab klient kohe ühenduse parajasti vaba taksoga, sõltumata sellest, kus see parasjagu asub,' selgitas ta.

Põllu sõnade kohaselt pidid taksojuhid seni tegema palju tühisõite, et jõuda tagasi bussijaama juures asuvasse peatusse, ja nägema vaeva oma mobiiltelefonide ümbersuunamisega. 'Nüüdne süsteem peab arvestust vabade taksode üle ja ühendab sõita soovijaid nendega nii, et autod oleksid võrdselt koormatud,' lausus ta.

IVT saadab kõne iga kahe helina järel järgmisesse taksosse. 'Seega nõuab süsteem taksojuhilt kiiret reageerimist, et klient ei peaks pikalt ootama,' lisas Põld.

Taksojuhid Ants Arak ja Eeri Iila nentisid, et nende tööd uus süsteem eriti muutnud ei ole. Lisaks sellele saavad nad oma sõnul endiselt tellimusi ka niinimetatud platsitelefonilt, mis asub taksopeatuses.

Hetkel kuum