Kaja Koovit • 31. märts 2003 kell 9:23

Firmad langetavad Iraagi sõja tõttu prognoose

Enam kui 20 Euroopa ja USA firmat on alates Iraagi sõja algusest müügi- ja kasumiprognoose langetanud.

Bloomberg kirjutab, et ettevõtted toovad põhjuseks sõja tõttu vähenenud tarbijausalduse ja -kulutuste mahu.

Nii vähendab Euroopa suurim autotootja Volkswagen tootmist oma Saksamaa peamises tehases. USA suurima päevalehe väljaandja New York Times Co kinnitab, et reklaamimüük väheneb. Air France plaanib lende vähendada.

Sõja tekitatud ebakindlus ja suurenenud energiakulud on kukutanud Michigani Ülikooli tarbijameelsuse indeksi viimase kümne aasta madalaimale tasemele.

USA ettevõtted on I kvartali jooksul andnud positiivsetest uudistest 2,7 korda rohkem kasumihoiatusi. Eelmisel aastal samal ajal ületas kasumihoiatuste arv positiivseid majandustulemuste eelteateid 1,6kordselt.

Analüütikud prognoosivad, et Standard Poor?s 500 ettevõtete kasumid kasvavad I kvartalis 8,1%. Veel oktoobris loodeti selle kvartali kasumite kasvuks 17,4%.

Hetkel kuum