• OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,25%6 264,87
  • DOW 30−0,62%44 374,35
  • Nasdaq 0,02%20 634,26
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,2
  • OMX Baltic0,06%298,97
  • OMX Riga−0,21%889,03
  • OMX Tallinn0,18%2 058,65
  • OMX Vilnius−0,02%1 203,64
  • S&P 500−0,25%6 264,87
  • DOW 30−0,62%44 374,35
  • Nasdaq 0,02%20 634,26
  • FTSE 100−0,38%8 941,12
  • Nikkei 225−0,19%39 569,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%91,2
  • 16.04.03, 16:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aeroflot: spetsialistid püüavad selgitada sirbi ja vasara kohta turunduses

Aeroflot võttis mõtlemisaja võitluses oma nn nõukogude imagoga, kirjutab Vedomosti.
Lennukompanii ja selle väliskonsultandid ei suutnudki välja mõelda embleemi, mis asendaks edukalt praegust sirbi ja vasaraga logo.
Umbes kaks aastat tagasi jõudsid lennukompanii spetsialistid järeldusele, et vaatamata kaasaegsetele lennukitele ja kvalifitseeritud personalile, peavad paljud reisijad (eriti välismaalased) Aeroflotti arhailiseks 'nõukogude' kompaniiks.
Imago parandamiseks palgati spetsialistid Briti kompaniist Identica - ühest maailma tuntuimast brändide väljatöötajast. Lepingusummat ei ole avalikustatud, allikas Aeroflotist rääkis Vedomostile, et lennukompanii on juba maksnud kuni 2 mln dollarit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Koos valiti välja uued värvid (tumesinine, hõbedane ja oran?), juuniks valitakse uus vorm stjuuardessidele.
Uueks logoks pakkusid Identica konsultandid 5 varianti, need paigutati ka lennukompanii saidile, et külastajad saaksid avaldada oma arvamust.
Eelmisel nädalal otsustas lennuompanii brändi väljatöötamise komitee logo esialgu mitte vahetada. 'Mitte ükski pakutud variantidest ei leidnud üksmeelset poolehoidu. Mitte ükski polnud nii hea, et vahetada välja üle 70 aasta eksisteerinud embleemi', rääkis Vedomostile Aerofloti peadirektori asetäitja Lev Ko?ljakov.
Identica eile keeldus kommentaaridest, teistelt spetsialistidelt tuli väga erinevaid arvamusi.
Ühinenud Finantsgrupi analüütik Jelena Sahnova meenutas, et teated Aerofloti imagomuutusest võeti välisajakirjanduses väga positiivselt vastu - kirjutati, et kompanii loobub oma nõukogude minevikust. Veel järsemalt avaldas oma arvamust ühe vene lennukompanii tippjuht, kelle arvates on sirbi ja vasara jätmine mõeldamatu. 'Hullem on ainult okastraat', tegi ta sünget nalja.
Samas märgivad mitmed spetsialistid, et nõukogude sümboolika on taas moes. 'Mõned aastad tagasi laskis Adidas välja kollektsiooni, millest osteti kõige rohkem just sotsialistliku Saksa DV ja T?ehhoslovakkia sümboolikaga seeriat,' räägib kompanii Navigator DBB loominguline direktor Kirill Smirnov. Aerofloti vana logo on Smirnovi arvates disainilt suurepärane - seda olnuks mõte vahetada 10 aastat tagasi, aga mitte nüüd.
Konsultatsioonifirma BrandStorm peadirektor Elmira Mihhailova arvates on 10 aasta pärast tarbijad unustanud sümboli esialgse tähenduse ja on võimalus, et see seostub siis eelkõige Aeroflotiga.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2003/04/16-55-03.html>

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 5 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele