Aeroflot võttis mõtlemisaja võitluses oma nn nõukogude imagoga, kirjutab Vedomosti.
Lennukompanii ja selle väliskonsultandid ei suutnudki välja mõelda embleemi, mis asendaks edukalt praegust sirbi ja vasaraga logo.
Umbes kaks aastat tagasi jõudsid lennukompanii spetsialistid järeldusele, et vaatamata kaasaegsetele lennukitele ja kvalifitseeritud personalile, peavad paljud reisijad (eriti välismaalased) Aeroflotti arhailiseks 'nõukogude' kompaniiks.
Imago parandamiseks palgati spetsialistid Briti kompaniist Identica - ühest maailma tuntuimast brändide väljatöötajast. Lepingusummat ei ole avalikustatud, allikas Aeroflotist rääkis Vedomostile, et lennukompanii on juba maksnud kuni 2 mln dollarit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Koos valiti välja uued värvid (tumesinine, hõbedane ja oran?), juuniks valitakse uus vorm stjuuardessidele.
Uueks logoks pakkusid Identica konsultandid 5 varianti, need paigutati ka lennukompanii saidile, et külastajad saaksid avaldada oma arvamust.
Eelmisel nädalal otsustas lennuompanii brändi väljatöötamise komitee logo esialgu mitte vahetada. 'Mitte ükski pakutud variantidest ei leidnud üksmeelset poolehoidu. Mitte ükski polnud nii hea, et vahetada välja üle 70 aasta eksisteerinud embleemi', rääkis Vedomostile Aerofloti peadirektori asetäitja Lev Ko?ljakov.
Identica eile keeldus kommentaaridest, teistelt spetsialistidelt tuli väga erinevaid arvamusi.
Ühinenud Finantsgrupi analüütik Jelena Sahnova meenutas, et teated Aerofloti imagomuutusest võeti välisajakirjanduses väga positiivselt vastu - kirjutati, et kompanii loobub oma nõukogude minevikust. Veel järsemalt avaldas oma arvamust ühe vene lennukompanii tippjuht, kelle arvates on sirbi ja vasara jätmine mõeldamatu. 'Hullem on ainult okastraat', tegi ta sünget nalja.
Samas märgivad mitmed spetsialistid, et nõukogude sümboolika on taas moes. 'Mõned aastad tagasi laskis Adidas välja kollektsiooni, millest osteti kõige rohkem just sotsialistliku Saksa DV ja T?ehhoslovakkia sümboolikaga seeriat,' räägib kompanii Navigator DBB loominguline direktor Kirill Smirnov. Aerofloti vana logo on Smirnovi arvates disainilt suurepärane - seda olnuks mõte vahetada 10 aastat tagasi, aga mitte nüüd.
Konsultatsioonifirma BrandStorm peadirektor Elmira Mihhailova arvates on 10 aasta pärast tarbijad unustanud sümboli esialgse tähenduse ja on võimalus, et see seostub siis eelkõige Aeroflotiga.
<#Vedomosti=http://www.vedomosti.ru/stories/2003/04/16-55-03.html>