• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,01%39 659,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,01%39 659,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • 22.04.03, 14:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti meediareklaami turg kasvas eelmisel aastal 14%

Balti meediareklaami turu mahuks kujunes möödunud aastal 189 miljonit eurot ehk 2,9 mld kr, mis on 23 miljonit eurot rohkem kui aasta tagasi.
Reklaamikulutuste kiire kasv Balti riikides eristab meie turgusid maailma suurimatest reklaamiturgudest Ameerikas ja Euroopas, öeldi uuringufirma Emor pressiteates. Seal on tegemist on maksimaalselt paariprotsendiste kasvudega või isegi turumahtude vähenemisega. See peegeldab ettevõtjate positiivseid ootusi Balti turgude arengu suhtes.
Kogumahult on suuremad Leedu ja Läti reklaamiturud, kus eelmisel aastal panustati meediareklaami vastavalt 68 ja 69 miljonit eurot. Eesti reklaamituru suuruseks kujunes 52 miljonit eurot.
Reklaamikulutused inimese kohta on aga kõige kõrgemad Eestis, ulatudes 38 euroni inimese kohta. Lätis panustati 29 eurot inimese kohta ja Leedus 19 eurot inimese kohta. Need erinevused liiguvad aga tasakaalustumise suunas, kuivõrd reklaami maht Lätis ? Leedus kasvas möödunud aastal kaks korda kiiremini kui Eestis. Kui Eestis kasvasid reklaamipanused aastaga 8%, siis Lätis ulatus kasv 14%-ni ja Leedus 18%-ni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kõige suurem reklaamikanal on trükimeedia. Ajalehtedele kuulub 37% ja ajakirjadele 12% Balti reklaamiturust. Telereklaami osa on 34% meediareklaamist. 2002. aastal telereklaami osa veidi kasvas ja trükireklaami osa vähenes. Raadioreklaami osakaal on 10%, välireklaamil 6% ja internetireklaamil 1%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele