Liviko taastas oma positsiooni viinaturul

Uuringufirma ACNielsen uuringu põhjal on Viru Valge kohalike margiviinade sektoris taas kindel turuliider.

Viru Valge edestab müügimahu poolest teisel kohal olevat Saaremaa Viina 24,6 protsendiga ja järgnevaid juba 60 protsendiga.

Liviko turundusdirektori Janek Kalvi sõnul andis ACNielseni poolt tänavu veebruaris-märtsis tehtud uuring ametliku kinnituse ettevõtte müügistatistikast ja viinatootjate turuosade muutustest viimase aasta jooksul. ?Liviko on pidanud sõna ja täitnud uuendatud Viru Valge tootesarja turuletoomisega 2001. aastal seatud eesmärgi olla 2002. aasta lõpuks margiviinade klassis turuliider,? kommenteeris ta.

Liviko andmetel oli Viru Valge tooteperekonna müügikasv 2002. aastal võrreldes aasta varasemaga 64 %.

Lisaks pidevale tootearendusele ja läbi turvahologrammi tarbijale antud kvaliteedigarantiile tagasid Viru Valge müügimahu kasvu Kalvi hinnangul tihedad müügi- ja hinnakampaaniad jae- ja hulgikaubanduses, mida toetati imagoreklaamiga televisioonis. Oluliselt parandati toote nähtavust baarides, restoranides ja ööklubides.

Viru Valge 11 liikmest koosnevale tooteperekonnale on käesoleva aasta algus toonud tunnustust ka mitmel konkursil. Eelmisel kevadel turule toodud maitsestatud viin Viru Valge Vanilla pälvis Eesti Parima Toiduaine konkursil kaks tiitlit ? Eesti Parim Jook 2003 ja Eesti Parim Alkohoolne Jook 2003.

Liviko tooteportfelli kuulub ka Eesti viinaturu absoluutne liider müügimahtude poolest ? Laua Viin. Eelmise aasta lõpu seisuga moodustas Viina Liidu andmetel Laua Viin 50% Eestis müüdud viinakogusest.

Eesti juhtiva alkohoolsete jookide tootja AS Liviko käive kerkis mullu auditeerimata andmeil võrreldes 2001. aastaga 51,8 protsendi võrra 539 miljoni kroonini, kusjuures ettevõtte kasum kasvas 56 protsenti 36 miljoni kroonini.

Eesti kange alkoholi turul kerkis Liviko osakaal 2001. aasta 33,2 protsendilt mullu 51,9 protsendile. Valge viina osas tõusis ettevõtte turuosa 36,7 protsendilt 52,3 protsendile. Eelmisel aastal müüs Liviko Eesti siseturul 5,3 miljonit liitrit kanget alkoholi, millega säilitas oma turgu valitseva ettevõtte positsiooni.

Kokku tootsid ja müüsid Eesti tootjad eelmisel aastal siseturul 10,2 miljonit liitrit kanget alkoholi, mis on 1,6 miljonit liitrit rohkem kui 2001. aastal. Seega suurenes Eesti tootjate kange alkoholi müük siseturul 18,5 protsenti ja valge viina müük 20,9 protsenti, kusjuures lõviosa kasvust andis Liviko

Hetkel kuum