2. juuni 2003 kell 8:37

Mobiiltelefonitootjad püüavad odavate telefonidega arenevate riikide kliente

Mobiiltelefonitootjad püüavad odavate telefonidega arenevate maade kliente, kirjutab Dow Jones.

Mobiiltelefonitootjad võistlevad maailma suurte rahvaarvuga riikide nagu Hiina, India ja Brasiilia turgude pärast. Nendes riikides on mobiiltelefonid vähemlevinud kui arenenud riikides. Nendes riikides on valikuobjektiks lihtsad ja odavad mobiiltelefonid.

Uutele mobiiltelefoniomanikele müük peaks moodustama Deutsche Banka analüüsi põhjal vähemalt ühe kolmandiku sel aastal toodetavatest telefonidest.

Maailma suurim mobiiltelefonide tootja Nokia on loonud eri osakonna, kes tegeleb arengumaades esmaostjatele suunatud odavate mobiiltelefonidega.

Siiani keskmise ja kallima hinnaklassi telefonidele keskendunud Samsung Electronics on öelnud, et nad kaaluvad odavate telefonide tootmist Indias.

Nii Nokia <GR#US.NOK> kui Motorola <GR#US.MOT> murravad piike Hiinas, mis on nii maailma suurim turg, kui ka üks kiiremini kasvas turge.

Teiste arenevate võtme turgude hulka kuuluvad Venemaa, Ida-Euroopa, Indoneesia ja osa Aafrikast, ütles Nokia sisenemistaseme turgude divisjonijuht Bengt-Aake Gyllenberg.

Suurimal võitlusväljal, Hiinas, lisandub mobiilsideoperaatorite 4 mln klienti kuus. Neljal viiendikul hiinlastest pole ikka veel mobiiltelefoni.

Motorola ja Nokia on suurimad Hiina turu mobiiltelefonidega varustajad, kuid mõlemad kaotavad turgu kohalikele tootjatele. Deutsche Bank prognoosib, et Hiinas on vähemalt 30 kohaliku mobiiltelefonitootjat. Hiinas on ületootmise tagajärjel tunda survet telefonihindadele.

Analüütikute arvates võivad kohalikul turul tiheda konkurentsi üleelavad Hiina mobiiltelefonitootjad lähiaastatel liikuda ülemaailmsele turule võistlema Nokia ja teiste mobiiltelefonitootjatega odavate mobiiltelefonide hinnaklassis.

Hetkel kuum