PM: Uuenev Klementi küsib arenguks börsilt raha

Rõivatööstuse ja -kaubandusega tegelev AS Klementi soovib eile alanud avaliku aktsiaemissiooniga kaasata ettevõtte arengusse 15,8 miljonit krooni.

Eelmisel nädalal esimese kvartali 9,1 miljoni kroonisest kahjumist ning viiendiku töötajate koondamisest teatanud Klementi vajab tegevuseks kiiresti lisaraha, et tugevdada omakapitali, mida on vähendanud ettevõtte saneerimisel tekkinud kahjumid.

27,5 krooniga emiteeritavad ligi pool miljonit aktsiat suurendavad Klementi aktsiate arvu ligi kolmandiku võrra ja toovad ettevõttesse 15,8 miljonit krooni, mis võimaldab uute kollektsioonidega eksporditurge rünnata, kirjutab Postimees.

«Praeguses restruktureerimise etapis on kahjum paratamatu,» kommenteeris Klementi juhatuse esimees Toomas Leis. «Pigem tuleks investoritel näha praegust emissiooni võimalusena, sest kui me oleks juba kasumis, oleks ka aktsiate hind emissioonis pea kaks korda kõrgem.»

Leisi sõnul võiks investorid lugeda positiivseteks märkideks Klementis käibe kasvatamist viiendiku võrra väiksema arvu inimestega ning ettevõtte strateegia muutust tootmiselt lisaväärtust andvaid tuntud kaubamärke üles ehitavaks firmaks.

Klementile kuuluvad lisaks Eestis populaarsetele kaubamärkidele Klementi ja Height ka rahvusvaheliselt tuntud kaubamärkide PTA, Avenue, MalliMari, MasterCoat, ClubLine ja Piretta kasutusõigused, mida loodetakse Põhjamaade turul juba 2003. aasta sügiskollektsiooniga ära kasutada.

Selleks on sõlmitud mitmete Soome ja Rootsi kaubanduskettidega hulgimüügilepingud, mis tagavad Klementi rõivaste müügi ligi kahesajas Põhjamaade kaupluses.

Pärast Eesti Telekomi aktsiamüüki on Tallinna börsil avalikud aktsiamüügid enamjaolt ebaõnnestunud, mistõttu ei oska analüütikud prognoosida ka Klementi aktsiamüügi tulemust.

«Raha on turul palju, mistõttu on võimalik ka riskantsemate projektidega turule tulla,» kommenteeris Suprema analüütik Veikko Maripuu. «Klementi aktsia sobib riskialtima investori aktsiaportfelli.»

Hetkel kuum