Mitu prügiveofirmat on saatnud klientidele kirjad, milles põhjendavad teenuse kõrgemat hinda ladestamishinna tõusuga Tallinna uues prügilas.
Viimane on tõepoolest kallinenud 220 kroonilt 507 kroonile, kuid samas pole mitmel veofirmal ette näidata kehtivaid lepinguid prügilaga, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Eelmise nädala neljapäeval tundsid helistajad huvi Radix Hoolduse OÜ vastu. Firma põhjendas oma teenuse hinna tõusu Jõelähtme prügila kõrge hinnaga,? tõi Tallinna Prügila AS juhatuse liige Raivo Uukkivi näite. ?See firma ei ole meiega lepingut sõlminud ja ei tohiks oma teenuse hinda tõsta, viidates meie hinnatõusule.?
Tallinna Prügila AS eeldab Uukkivi sõnul 300 kliendilepingut, sest suletud Pääsküla prügilal oli neid umbes nii palju.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Praegu on Tallinna Prügilal prognoositud lepingute arvust puudu sada. Sellest teeb Uukkivi järelduse, et väide, nagu Tallinna Prügila AS oleks monopoolses seisundis, ei pea paika. ?Eestis on küllalt prügilaid, kuhu prügi viia. Seda ka tehakse, sest kõik vedajad ei ole veel meie juurde teed leidnud,? rääkis Uukkivi. Ta tunnistab, et on ka selliseid prügiveole spetsialiseerunud ettevõtteid, kel on Jõelähtmega lepingud, kuid kes pole prügila esimese tegevuskuu jooksul sinna mitte grammigi jäätmeid toonud.
Uukkivi soovitab klientidel, kel tekib prügivedaja hinnapõhjenduse suhtes kahtlus, kontrollida telefonitsi, kas firma ikka on Tallinna uue prügila klient. ?Kui tegemist ei ole meie kliendiga, võib hinnatõusu õigustada ainult transpordihinna tõus, mis kaasneb siis, kui prügi viiakse näiteks Tapale või kaugemale,? ütles Uukkivi.
?Tallinna jäätmehoolduse kava ütleb, et Tallinnas tekkinud jäätmed tuleb viia Jõelähtme prügilasse,? ütles Harjumaa keskkonnateenistuse jäätmete spetsialist Heikko Antsmäe. ?Juhul kui see viiakse mujale, on tegemist nõuete rikkumisega. Seda, kuidas linna välja antud õigusakte täidetakse, peaks jälgima keskkonnainspektsioon või linna järelevalveorganid.?