Ülo Toomsalu • 11. juuli 2003 kell 6:55

EPL: allahindlused ulatuvad 70 protsendini

Rõivapoed pakuvad riideid kuni 70 protsenti soodsamalt, et teha ruumi uuele kaubale. Suurema vajaduse suvekaubast vabaneda tingib ka vihmane suvi.

Tallinna ja Tartu Kaubamaja pakuvad 30-50protsendilise allahindlusega rõivaid, jalatseid ja aksessuaare, et kevad-suvised hooajakaubad maha müüa, kirjutab Eesti Päevaleht.

Tallinna Kaubamaja finantsdirektori Katrin Mühlsi sõnul ei ole mõtet järelejäänud kaupa lattu järgmist kevadhooaega ootama jätta, kuna ladustamisega on seotud suured kulud ning uuel hooajal on kindlasti juba uued trendid. Allahindluse määr sõltub tema sõnul konkreetse kauba jäägist.

?Käive ei ole allahindluskuul eesmärk omaette,? rääkis Mühls. ?Selle suurus sõltub pigem järelejäänud hooajakauba kogusest kui klientide ostujõust.?

Kaubamaja alustas vihmase suve tõttu sel aastal suvise allahindlusega nädal hiljem. ?Suvi ei taha kuidagi sel aastal tulla,? ütles Mühls.

Tema hinnangul on kampaaniate osatähtsus rõivakaubanduses oluliselt suurenenud, mis on tingitud kaubanduspindade hüppelisest kasvust viimasel ajal.

?Isegi hooaja parimatel müügikuudel teeb keegi kuskil juba allahindlusi, kaupmeeste tegevusest õhkub närvilisust,? ütles ta. ?Kindlasti kaubandusturg mõne aja pärast korrastub ning allahindlusi tehakse jälle lühema perioodi vältel - hooaja lõpus.?

Seppälä rõivakaupluste piirkonnajuhi Tiia-Ave Saarnaki sõnul on suurem osa kevadsuvisest hooajakaubast Seppälä poodides juba poole odavamaks hinnatud.

?Trendikaup naistel vahetub väga kiiresti ja seega teeme sügiskaubale ruumi,? ütles ta. Väga hästi müüvad tema sõnul laste ja naiste topid ja ?ortsid, olenemata külmadest suveilmadest. Midagi erakorralist Seppälä kevadsuvistes kampaaniates tema sõnul ei olnud.

Stockmanni kaubamajast saab suvekaupa kuni 40protsendise allahindlusega. Kaubamaja moe müügigrupi juhataja Terje Meose sõnul on allahinnatud kaubamärgid Hugo Boss, Marella, Inwear, Part Two jpt.

Hetkel kuum