Ülo Toomsalu • 11 september 2003

PM: Liikluskaos algab aegunud suurristmikelt

Ainult mitmetasandilised ristmikud leevendaks Tallinnas olukorda, kus tipptundidel kuhjuvad tänavaile autovood.

Tallinna liiklusteenistuse juhi Mati Songisepa hinnangul on muud vahendid ummikute leevendamiseks, nagu fooritsüklite muutmine, aga ka liikluse ühtlasem jaotamine tänavatele, ennast juba praktiliselt ammendanud, kirjutab Postimees.

«Sõna ranges mõttes piinavad ummikud Tallinna autojuhte siiski harva,» ütles Songisepp, defineerides ummikut kui olukorda, kus juht ei pääse ristmikult läbi isegi 4-5 fooritsükliga.

Küll jõuab olukord sageli ummikutele lähedale. Songisepp tõi näiteks, et on ise sõitnud Vesse tänava nurgast Peterburi teed pidi üle Järvevana tee ja Tartu maantee ristmiku kauem kui 40 minutit. See vahemaa on umbes kolm kilomeetrit.

Hommikustel ja õhtustel tipptundidel toppab Tallinna liiklus kõige tõsisemalt just Järvevana tee ristmikul, samuti Pärnu maantee ja Liivalaia tee ristis, Haabersti ringil, üle koormatud on ka Tammsaare tee, loetles Songisepp.

Ummikuid leevendavatest mitmetasandilistest ristmikest pidi Haabersti ringi ümberehitamine algama veel mulluste plaanide järgi käesoleval aastal. Ümbritsevate maade väljaostmine on ehituste algust siiski nihutanud.

Linna magistraaltänavavõrgu arengukava 2002-2006 näeb kokku ette kaheksa uue mitmetasandilise ristmiku rajamist, sealhulgas peaks Russalka juures hakkama Pirita teega ristuma selleks lõpuni väljaehitatav Põhjaväil.

Valdmanni sõnul on neil aga plaanis see arengukava sügisel uuesti volikogu ette viia, et dokumenti muuta. Esiteks on küsimuse all tööde järjekord, teisalt seab piire raha, summeeris Valdmann, kelle sõnul on neil mitu visandit arengukava muutmiseks.

See, milliste ristmike ümberehitamise kallal linn järgmisel aastal tööd alustab, sõltub Valdmanni sõnul paratamatult uuest eelarvest, mis on alles valmimas.

Hetkel kuum