• OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,47%39 863,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • OMX Baltic−0,11%300,05
  • OMX Riga0,08%889,47
  • OMX Tallinn−0,21%2 061,2
  • OMX Vilnius0,03%1 207,68
  • S&P 500−0,4%6 243,76
  • DOW 30−0,98%44 023,29
  • Nasdaq 0,18%20 677,8
  • FTSE 100−0,66%8 938,32
  • Nikkei 2250,47%39 863,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • 30.09.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroliit toob uued juhiload ja karmima kontrolli

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter rääkis, et alates 1. maist hakatakse väljastama uusi juhilube, mis on senistega võrreldes väiksemad ning uue kujundusega. ?Uued load on krediitkaardisuurused,? selgitas Tatter.
Samas ei pea praeguseid lube enne välja vahetama, kui nende kehtivusaeg läbi on. Soovijad saavad seda Tatteri sõnul siiski teha, küll aga oma raha eest.
Lisaks uutele lubadele hakkab riik kontrollima veoteenuse osutamiseks vajalike dokumentide olemasolu, seda tehakse koostöös maanteeameti ja politseiga. ?See oli üks punkt, mida liitumisläbirääkimistel rõhutati ja peame kiiresti midagi ette võtma,? rääkis Tatter. Tema andmeil on Lätis ja Leedus järelevalve paremini tagatud kui Eestis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seda, kuidas kontroll välja hakkab nägema, Tatter veel ei teadnud, sest kõnelused maanteeametiga alles algasid. Igatahes kaasatakse sellesse näiteks politsei eriüksus, mille üheks ülesandeks on roolijoodikute püüdmine. Veokijuhtidel hakkavad nad aga kontrollima näiteks sõidumeerikuid ning töö- ja puhkeajast kinnipidamist.
Järgmise aasta 1. jaanuaril jõustuva raskeveokimaksu põhimõtted võidakse 2005. aastaks üle vaadata. Nimelt kehtestab Eesti ainsa riigina Euroopas maksu veoki omamise eest, teised aga teede kasutamise eest. Samas hakkab raskeveokimaksust kogutud raha Tatteri andmeil minema teede korrashoiuks. 1. jaanuaril jõustub raskeveokimaks aga muutmata kujul.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 1 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele