Andres Kärssin • 15. oktoober 2003 kell 10:36

Hulgifirma LTT tahab T?iili veini abil suurendada märgatavalt oma turuosa

T?iili veinitootjaga Vina Canepa toodete importi alustav hulgifirma LTT tahab suurendada oma osakaalu Eesti veiniturul 2005. aastaks pea viiendikuni.

AS LTT juhatuse liige Tõnu Tõniste ütles, et Vina Canepa veinisari pakub veine erinevatele tarbijagruppidele ja peaks kaasa aitama LTT turuosa suurendamisele Eestis. ?Hetkel ulatub LTT turuosa Eesti veiniturul hinnanguliselt 14 protsendini, 2005. aastaks tahame jõuda 18 protsendini,? märkis Tõniste.

Tõniste sõnul on Eestis jätkuvalt suurenemas uue maailma veinide osakaal, mille eesotsas on müügimahult T?iili veinid. Hinnanguliselt ulatub T?iili veinide müügimaht Eestis 2003. aastal 450 000 liitrini. Canepa veinide prognoositav müügimaht Eestis on 2004. aastal 30 000 liitrit.

Eesti viinamarjaveinide turu mahuks kujuneb 2003. aastal prognoositavalt 7,5

miljonit liitrit. LTT hinnangul on lähiaastatel oodata turu stabiilset kasvuligi 5-8% aastas ning sellele aitab kaasa eelkõige marjaveinide aktsiisi tõus ja piirangute kadumine Euroopa Liiduga liitumisel.

Lisaks T?iili veinidele turustab LTT veel 11 riigi veine. 1992. aastal asutatud hulgifirmal LTT käive oli 2002. aastal 120 miljonit krooni, firmas töötab 45 inimest.

Hetkel kuum