Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saaremaa Laevakompanii küsib riigilt hiigeldotatsiooni

    Saaremaa Laevakompanii küsib eelmisel nädalal alanud läbirääkimistel majandusministeeriumiga 2004. aasta esimeseks üheksaks kuuks 72,6 miljonit krooni dotatsiooni, mis on üle 7 miljoni enam kui selle aasta sama perioodi eest.
    Majandusminister Meelis Atoneni sõnul on riigieelarves arvestatud summaga veidi üle 60 miljoni. ?No 65 miljonit oleks suurim summa, millest Saaremaa Laevakompaniiga võime rääkida,? ütles Atonen.
    Saaremaa Laevakompanii nõukogu liikme Aivar Jõgi kinnitusel tulenes 72,6 miljoni krooni küsimine teadmisest, et 1. mail 2004 rakendub ettevõtte poolt kasutatavale kütusele aktsiis.
    ?Juhul kui aktsiis rakendub, on taotletav dotatsioon 72,6 miljonit krooni, juhul kui ei rakendu, on see 5?6 miljoni võrra väiksem. Usun, et oleme siin ministeeriumiga suhteliselt sarnastel positsioonidel,? kommenteeris Jõgi.
    Jõgi on kindel, et läbirääkimised ei luhtu. ?Dotatsiooni suuruse üle peetavate läbirääkimiste sisu on ikkagi tellitud reiside arv. Kui riik tellib rohkem reise, on number suurem ja vastupidi,? ütles ta.
    Atoneni sõnul ei ole firmal mingit mõistlikku põhjendust küsida rohkem raha kui 2003. aastal. ?Saan neist kui ettevõtjatest aru, eks nad püüavad võimalikult suurt kasumit teenida. Surve avaldamine Saaremaa Laevakompanii poolt ja ähvardused vähendada reiside arvu on aasta-aastalt hoogustunud,? lisas Atonen.
    Saaremaa Laevakompanii kümneaastane kontsessioonileping lõpeb tuleva aasta oktoobris. Praegu on käimas riigihankekonkurss, et leida firma, kes teenindab Lääne-Eesti saari järgmisel viiel aastal. Majandusministri sõnul peaks uus leping lõpetama olukorra, kus dotatsioon määratakse igasügisese kemplemisega.
    ?Võitja ise teab, kui palju ta riigilt raha küsis, ja peab selle eest praamiteenust pakkuma. Kuidas ta seda teeb, on juba tema enda äririsk,? nentis Atonen.
    Konkursile pakkumiste esitamise tähtaeg kukub 1. detsembril ja seni on huvi osalemise vastu olnud suur ? dokumendid on välja võtnud teiste hulgas ka Tallink, Eesti Merelaevandus ja Hiiu Kaluri gruppi kuuluv Dagomar.
    Konkursil tahab osaleda ka Saaremaa Laevakompanii, kellele see on mõnes mõttes elu ja surma küsimus. ?Kui me ei võida riigihankekonkurssi, siis ettevõte lõpetab sellisel kujul oma tegevuse,? kommenteeris Jõgi. ?Otsime aga siiski pidevalt võimalusi oma riskide maandamiseks. Juhuks, kui riik leiab uue partneri.?
    Majandusminister Meelis Atoneni sõnul ei ole plaanis teha Saaremaa Laevakompaniis 10aastase lepingu lõppemise tõttu revisjoni, et kontrollida, kas riigi raha on ikka eesmärgipäraselt kasutatud.
    ?Olen selle suhtes väga skeptiline,? ütles Atonen. ?Erafirmat riik siiski täies mahus kontrollida ei suuda. Neid kontrolle on seal firmas käinud küll ja midagi huvitavat leitud ei ole. Tegemist on erafirmaga, kes ei peagi riigile aru andma.?
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.