Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autovargad pööravad oma pilgu rahva(auto) poole

    Mitu aastat järjest on Eesti varastatuima automargi ?tiitlit? enda käes hoidnud Audi ja on seda ka eilehommikuse seisuga. Kui aga jätkub novembri alguse trend, mil Volkswageneid on varastatud peaaegu kaks rohkem kui Audisid, võib tänavune liidrikoht vahetuda veel enne aasta lõppu. Vahe on politseiameti tagaotsitavate sõidukite andmebaasi alusel kahanenud vaid üheksale autole ehk 300:291 Audi kasuks.
    Nende kahe järel on tükk tühja maad ja siis jätkub samalaadne võistlus BMW ja Mercedese vahel. BMWsid on varaste saagiks langenud 187, Mercedeseid 171.
    Viimased kaks aga n-ö liidrikohale ei pretendeeri ja nõnda peavad kõige enam valvsust oma neljarattalise vastu üles näitama eeskätt Audi ja Volkswageni omanikud. Eriti need, kes on soetanud endale Audi 80 või Volkswagen Passati. Ainuüksi novembris on varastatud juba 13 Volkswagenit, neist 10 Passatit. Audisid oli varastatud seitse, neist kolm Audi 80, kolm Audi 100 ja üks luksusauto A8.
    Tänavuse aasta kokkuvõttes on Eesti varastatuim auto aga endiselt Audi 80, mida on minema viidud 185, talle järgneb VW Passat 156 autoga. BMW puhul läheb kõige paremini kaubaks 5-seeria, Mercedese puhul 124-seeria mudel, ehk siis see kandiline mudel, mis pärast mersu punnsilmastumist tootmisest maha läks.
    Ehkki tavakodaniku jaoks jääb autovargus varguseks, liigitab politsei autode ärandamised kahte kategooriasse: üks on sõiduki omavoliline kasutamine, teine autovargus. Viimase alla liigitub tegelikkuses vaid neljandik, lõviosa läheb hoopis sõiduki omavolilise kasutamise alla.
    Politseiameti kriminaaljälituse ülemkomissar Risto Kasemäe sõnul on politseinikud ka ise vahel segaduses, millise paragrahvi alla autokadumist liigitada ja pärast seda, kui inimene teeb avalduse, ripub see juhtum veel tükk aega n-ö õhus, enne kui asjaolud selguma hakkavad. ?Lihtsalt lahti seletades on erinevus selles, kas auto viidi minema eesmärgiga sõita punktist A punkti B või eesmärgiga see omandada, varuosadeks lammutada, edasi müüa või omanikule tagasi müüa,? lausub Kasemäe. Oluline on see, kas auto ärandamisel taheti saada rahalist kasu või mitte ja sageli vaatavad autojälitajad juba n-ö õunte pealt, kumma variandiga on tegemist. Kui viidi minema VW Passat, siis on üsna selge, et tegemist on vargusega, kui aga vana Lada, siis ilmselt omavolilise kasutamisega.
    Miks just Audi ja Volkswagen autovarguste edetabelit kroonivad, selleks on mitu põhjust. Esiteks on VW-Audi grupi autode vargakindlus pehmelt öeldes tagasihoidlik. Teiseks on nendele autodele suur turg. ?Mida rohkem neid varastatakse, seda rohkem neid varastatakse,? lausub Kasemäe. Teisisõnu, kui mingis ringkonnas sõidetakse ümberlöödud kerenumbritega varastatud autodega, siis mingil ajal hakkavad need autod ka juppe vajama. Ja kui on suur jupiturg, siis pole ka mõtet soetada mingit muud autot. Isegi kui tegemist ei ole varastatud autoga, tasub ikka osta Passat, sest neile on juba illegaalne ja odav jupiturg olemas. Suletud ring, mis üha suureneb. Sellesse kategooriasse liigituvad ka Audi 80, BMW, Mercedes-Benz 124 jt, mis on kurikaelte seas väga popid.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.