Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurendid ühest firmast
Infotelefonil 1182 huvitava ettevõtte telefoninumbrit paludes ütleb telefonioperaator Julia, et neil seda kahjuks pole. Ta soovitab helistada telefonidel 1184 või 1185: ?Nemad võibolla teavad.?
Kas operaator suunas mind tõepoolest konkurendi juurde? Ei.
Julia suunas kõne tegelikult endale tagasi ? tasulised infonumbrid 1182, 1184 ja 1185 kuuluvad samadele omanikele, Raul Kasesalu ja Hans H. Luigele. Numbritel on üks kõnekeskus, vastavalt valitud numbrile vahetub vaid operaatori andmebaas. Kõneminuti hinnad varieeruvad kordades ? kui Radiolinja võrgust valida 1182 või 1185, on minutihind 5,60, kui 1184, maksad 11,35 krooni.
Ekspress Hotline?i turundusdirektor Vahur Kukk ütleb, et kõigi kolme telefoni kontseptsioonid on põhimõtteliselt samad: ?Kuidas erineb Nokia Ericssonist? Kuidas erineb infotelefon infotelefonist??
Tema sõnul on tegu kolme iseseisva firmaga, mille teenused on lahusseisvad ja isegi erinevad ? kui 1184 ja 1185 on kataloogipõhised (tellija saab avaldamise ka infotelefonis ja internetis boonusena), siis Ekspress Hotline on vaid infotelefoniliin. Kui ettevõte tahab oma firma andmed ? aadressi, telefoninumbri, e-posti aadressi, veebiaadressi ja juhi nime ? panna kõigisse kolme, siis peab ta nende eest eraldi maksma. Info avaldamise tasu on 1500?5000 krooni.
Edukaim infotelefonide grupis on kahtlemata 1993. aastal esimesena Eestis turule tulnud Ekspress Hotline, kelle ülemöödunud aasta puhaskasum oli üle 7 mln krooni. Tütardel nii hästi ei lähe.
Vaheseinte müügiga tegelev Wallenium Grupp on lisaks konkurentidele ostnud oma firma andmete avaldamise vaid suurima turuosaga 1182s. Ettevõtte juhatuse esimees Henri Rüüsaki sõnul ei ole mõtet igale poole reklaami teha, sest kahe teise numbri turuosad on väiksed: ?Olen kategooriliselt ?ei? öelnud.?
Rüüsak peab ettevõtte strateegiat pisut kliendi petmiseks, kui võetakse hinda kolme erineva numbriinfo või kataloogi eest. ?Mina tean, et on üks firma, aga paljud ei tea.?
Elektroonikaga tegelev OÜ Serviceline ei pea Hotline?i petukaupa pakkuvaks: ?Kui teie olete juuksurisalongi omanik ? ühes lõikate mehi teises naisi, kas klient, kes ühel päeval avastab, et juuksurid jooksevad mõlema vahet, peaks solvunud olema??
Konkureeriva infotelefoni Eesti Info Keskuse turundusjuht Tiina Lumiste ütleb, et Ekspress Hotline?i müügitaktikal pole pikaajalist perspektiivi, sest klienti ärritab sisuliselt ühe teenuse mitmekordne müük. ?Kuid see on Ekspress Hotline?i viis teenida,? lisas ta ega välistanud, et tulevikus võib Hotline infonumbreid juurdegi teha.