Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raadio 2 võib müüa reklaami 2009. aastani
Riigikogu arutas eile ringhäälinguseaduse muutmist, millega kavatsetakse Eesti Raadios ja Raadio 2 reklaamimüüki pikendada 2009. aasta 1. jaanuarini.
2001. aastal kirjutati ringhäälinguseadusse idee reklaamimüügi lõpetamisest Eesti Raadios alates 1. jaanuarist 2005. aastal.
Riigikogu ees esinedes ütles kultuurikomisjoni liige Jaak Allik, et juhul kui reklaamimüügi lõpetamise tähtaeg ringhäälinguseaduses 1. jaanuar 2005 jääb paika, tuleks 2005. aasta riigieelarvest eraldada reklaamitulude kompenseerimiseks Eesti Raadiole vähemalt 16-17 miljonit krooni lisaraha.
Eesti Raadio teenib käesoleval aastal reklaamist hinnanguliselt 15 miljonit krooni tulu.
Sarnaselt televisiooniga pidi reklaami väljaviimisega kaasnevat tulu vähenemist katma eraraadiotelt saadavad litsentsitasud üleriigiliste ringhäälingulubade eest.
Kultuuriministeerium pole aga saanud eraraadiotele üleriigilisi ringhäälingulubasid välja anda, sest neile pakutavad raadiosaatjate võrgud on liiga kulukad ülal pidada ning pole neile majanduslikult vastuvõetavad.
Sideameti poolt väljatöötatud ja praktilistest võimalustest lähtuvad üleriigilised raadivõrkude plaanid vajavad Eesti katmisel 16-18 raadiosaatjat, mis teeks sellised load eraraadiotele majanduslikult ebasobivaiks.