Logistikasektor tõotab investorile tulu

Turuekspertide sõnul teeb lõpuks ometi kosumise märke näitav konjunktuur tsüklilised aktsiad investorite jaoks huvitavaks. Kui majandusel läheb kehvasti, on ka logistikaettevõtetel rihma pingutamise periood, sest pole, mida vedada. Kui majandus hakkab jälle tõusumärke näitama, sagenevad ka firmade veotellimused.

Analüütikud on seisukohal, et on õige aeg osta suurte Euroopa logistikafirmade aktsiaid, sest on näha esimesi märke majanduse kosumisest.

Täna on logistikafirmade aktsiaid investorite optimismi toel juba veidi tõstnud, suurim tõus näib siiski veel ees ootavat.

Transpordi- ja logistikafirmad kasvavad kuni 2015. aastani kõikides harudes, välja arvatud raudteel, kiiremini kui Euroopa sisemajandusekogutoodang (SKT), ennustas Bayerische Landesbank oma värskes uurimuses. Vastavalt sellele tõusevad ka sektori aktiivsete ettevõtete aktsiad, seisab analüüsis.

Peaaegu kõik Euroopa suuremad logistkafirmad on viimastel aastatel tänu ühinemistele kasvanud. Briti kompanii Exel on ostnud firmasid Lõuna-Aafrikas, Türgis ja Brasiilias. Saksa logistikafirma Deutsche Post World Net võttis üle DHLi. ?veitsi ettevõte Kühne & Nagel ostis USA firma USCO.

Ülevõtmistest pole puutumata jäänud ka suuremad logistikafirmad ise: Danzase omistas Deutsche Post, Stinnes ja ta tütarfirma Schenker läksid Deutsche Bahnile.

Vähemusaktsionäridele ei ole ülevõtmised analüütikute sõnul alati ebasoodsad. Näiteks investor, kes ostis 1999. aastal börsile läinud Stinnesi aktsiaid ja oma osa enne Deutsche Bahni ülevõtmist maha ei müünud, teenis 50 kasumit.

HypoVereinsbanki analüüsimeeskonna sõnul on logistikasektori lipulaev Briti suurkontsern Exel. Kontserni käive kasvas esimesel poolaastal seitse protsenti. Turueksperdid spekuleerivad, et Exel on huvitatud ka konkurendi Tibbett & Britten ülevõtmisest. Brittide järel sammub hoogsalt Deutsche Post. Ligi nädala eest tõstis investeerimispank Merrill Lynch Deutsche Posti aktsia hinnasihi 21,4 eurolt 22 eurole. Samas kinnitasid analüütikud aktsiale ostusoovituse. Antud ostusoovitusega ootab Merrill Lynch, et Deutsche Posti aktsia tõuseb aasta jooksul vähemalt 20.

Sektori üks nõrgematest aktsiatest on praegu Luksemburgis asuva Thiel Logistiku väärtpaber. Käesoleva majandusaasta esimeses kvartalis oli firma kahjum 8,6 miljonit eurot. Siiski on paber kosunud selle aasta alguses toimunud langusest ja liigub taas ülesmäge.

Austria majandusajalehe Wirtschaftsblatt analüütiku Herbert Geyeri sõnul võidavad logistikafirmad ka Austrias ja Saksamaal kehtestatavast teemaksust. Teemaksu kolm eelist on Geyeri sõnul järgmised:

Transporditeenuse hind tõuseb, turuosaliste sõnul peab lisanduva teemaksu kinni maksma tellija. Mida suuremaid autosid ning kiiremat teenindust logistikafirma pakub, seda enam tellimusi ta saab. Seega saab firma hinnatõusu ära kasutada oma marginaalide parandamiseks.

Konkurents teedel väheneb, paljud väiksed ja keskmised firmad, kes seni kuidagi toime tulid, langevad teemaksu tõttu turult välja.

Samas logistikaturg ka kasvab. Paljud tootmis- ja kaubandusettevõtted, kes seni ise kaupa vedasid, hakkavad teenust tellima spetsialistidelt.

Hetkel kuum