Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EPL: Suvine piirkiiruse tõstmine tõi kaasa rohkem kahju kui kasu
Suvine piirkiiruse tõstmine väikesõidukitele on andnud 2,6 miljonit krooni tulu, aga samas on see toonud liiklusõnnetuste tõttu ligi 12 miljonit krooni kahju.
Maanteeameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Reigo Ude arvutas oma magistritöös välja, et piirkiiruse tõstmisest saadud arvestuslik tulu on kolm korda väiksem kui sellega kaasnenud kahju, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Arvutasin kahju ja tulu Rootsis kasutatavate valemite abil ja väga tõsiselt ei saa järeldada, kui palju meie taskust piirkiiruse tõstmise tõttu raha rohkem läks,? ütles Ude. ?Aga need arvud väljendavad mingit suhet kiiremini sõitmisest saadud rahulolu ja ajavõidu ning kasvanud liiklusõnnetustest tekkinud kahjude vahel. Võib öelda, et 9,3 miljonit krooni kahju on emotsionaalse rahulolu hind.?
Liikluses toimunud muutuste analüüs näitas, et piirkiiruse tõstmine 100 või ka 110 kilomeetrini tunnis venitab väikesõidukite ja suurte autode ning busside keskmise kiiruse vahe tunduvalt laiemaks kui muul ajal.
?See erinevus põhjustab aga möödasõitude arvu suurenemist, mis on üks ohtlikum manööver liikluses, ning nende arvu suurenemine toob endaga kaasa liiklusohu kasvu ehk tekib rohkem konfliktsituatsioone sõidukite vahel,? lausus Ude. ?Lisaks sellele: mida kiiremini sõidetakse, seda raskem on ohtlikus olukorras otsuseid teha.?
Kindlasti oleks liiklusohtlikke olukordi vähem, kui Eesti teed oleksid laiemad ning teeäärtes oleks asfaldiga kaetud riba, millele aeglasemalt sõitev veok võiks tõmbuda, et teisi mööda lasta. Ude möönis, et Eesti teed ei saa niipeagi laiemaks, sest esialgu suudab Eesti põhiliselt olemasolevaid teid remontida.