Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Fiatilt väiketarbeauto linnaliiklusse

    Punto Van on disainilt ja sisult nagu Punto sõiduauto, vaid tagumiste istmete asemel on väike kaubaruum. Niisiis sobib see inimesele, kellel vaja vedada pisemat sorti kaupa.
    Mahutavus on autol üks kuupmeeter, kandevõime sõltuvalt mootorist 450 või 510 kg. Palju see suurematele alla ei jää, võrdluseks näiteks Fiati veidi suurem kaubik Doblo suudab kanda 620 kilogrammi. Lisaks on linnaliikluses tipptundidel mõõtudelt väiksema kaubaautoga parem ja hõlpsam manööverdada.
    Mis juhikohal häirib, on panipaikade ja dokumentide hoidmise puudus. Istet ettepoole liigutades saab istme taha küll veidi ruumi tekitada, kuid siis tuleb lõivu maksta sõidumugavusele. Kui ustes olevate sahtlite servad veidi kõrgemad oleksid, annaks sealgi sõidu ajal pabereid hoida. Et Punto ise on väikeauto ja katus madal, ei ole ka juhi peakohal sahtlit, mis kaubikutes tavaline.
    Kaubaruumi luuk avaneb vaid üles ja seda saab avada kas juhikohalt või võtmega. Kui käes on kast ning väljas tuiskab lund, siis tuleb veidi aega veeta, et laadung peale laadida. Kaubiku jaoks suhteliselt ebamugav lahendus, sest peamiselt just tagaluugi juurde asja ongi.
    Sõiduomadustelt on auto sama, mis tavaline kolmeukseline Punto ? ei nagise kusagilt, võib-olla kõmiseb tühi kaubaruum natuke rohkem. Aga võrreldes teiste kaubikutega, mis tagant täielikult polsterdamata, on selle müratase igati vastuvõetav.
    Fiat Punto Vani proovinud ASi Pariisi Vesi juht Nils Niiman rääkis, et auto on oma mõõtmetelt linnatingimustesse ideaalne sõiduvahend. ?Meil on väike firma ja väikesed kaubad, Puntost paremat hetkel ei tea. Võib-olla Ford Fiesta baasil kaubik, kuid ei tea, millal see Eestisse jõuab,? selgitas Niimann. Seda, kuidas auto maanteel käitub, Niimann ei tea, sest ei ole Puntoga maanteesõitu proovinud. Igatahes pidas ta Punto hinna ja kvaliteedi suhet tasakaalus olevaks.
    Peamine erinevus tavalisest Puntost on jäigem tagavedrustus ja see on eriti tunda nn lamavast politseinikust üle sõitmisel. Kui esiots läheb üle suhteliselt sujuvalt nagu sõiduautol, siis tagaots teeb hüppe.
    Elektriline Dualdrive?i roolivõimendi, mille saab panna City-asendisse, on proovisõiduautol samuti peal. Erilist vahet sellest sõidu ajal ei ole, ainult parklas ja kohapeal teeb linnaasend rooli kergemaks. Muidu on see aga Puntol lisavarustuses, maksab 6200 krooni.
    Baasvarustusest puuduvad ka ABS-pidurid, mis praeguse ilmaga teeb peatumise pisut raskemaks.
    Muidu on testauto 1,2-liitrine (60 hj) mootor igati normaalne. On ka 80-hobujõuline, mida saab tavalisele Puntole, aga VANile mitte. Kannatab sõita ka madalamate pööretega ja kui rasket koormat peal ei ole, siis ajab asja ära küll.
    Peatselt on tulemas ka 1,3-liitrine diiselmootor, millel 70 hobujõudu. Selle hind aga juba oluliselt kõrgem, ulatudes 170 000 kroonini.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.