Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parim imago on Euroopas Mercedes-Benzil
Teist korda tellis ajakiri Logistik Inside Saksamaal Bielefeldis baseeruvalt turu-uuringute instituudilt Emnid uuringu, kus uuriti 99 kõige tähtsama (turuosa ja ühiskonna mõjutegur) logistikatoodete ja -teenuste vallas tegutseva firma mainet. Emnid küsitles juunist juulini 240 kaubaliikumise eest vastutavat teenus- ja tootmisettevõtete juhti.
Logistik Inside valis need 99 firmat välja pärast omapoolset turu-uuringut. Vaatluse all olevad ettevõtted esindavad käibelt suurimaid ja tähtsamaid logistikateenuste ja -toodete ettevõtteid Saksamaal. Lisatud olid ka mõned uued ettevõtted, kes olid just aktiivselt turule tulnud.
Uuritavad firmad olid jagatud järgmistesse allkategooriatesse: logistikateenuste, laotehnika ja sisustuse, logistiliste IT-lahenduste ja tarbesõidukite tootjad.
Küsitletud juhid jagunesid: juhatuse liikmed ja tehaste direktorid (12,1%), logistikaosakondade juhid (32,9%), ostujuhid (13,3%), lao- ja kaubaliikumise juhid (13,3%). Valdkonniti olid esindatud autondus ja selle allhankijad (11,7%), masinatööstus (19,2%), elektroonikatööstus, täpsustehnika (8,3%), keemia/farmaatsia (11,3), tarbekaupade tootjad (13%), metallitööstus (8,3%), muu tööstus ja tootmine (19%), hulgi ja jaefirmad (9,2%). Intervjueeritud firmades töötas vähemalt 100 inimest. Kõik juhid võisid anda maksimaalselt 10 punkti iga firma imagole. Punktisumma edetabelis oli võimalik maksimaalselt teenida 1000 punkti, see näitab keskmist saavutatud tulemust ilma komakohtadeta.
Küsitletud firmadest 72,2% ütles, et firma maine on tähtis muutuja, otsustamaks, kellelt osta logistikatoodet või -teenust. See number on tõusnud 2,4% võrreldes eelmise aasta tulemusega.
Logistikajuhtide arvates on imago juures kolm tähtsamat faktorit: kliendikesksus, hinna-jõudluse suhe ja pakutava toote/teenuse kvaliteet. Lisaks eespool nimetatud kolmele on veel mõjusid, millega firma imagot luua: juhtkonna professionaalsus, rahvusvahelisus, finantstulemused ja kasumlikkus olid samuti tähtsal kohal.
Maine edetabeli üldvõitja on Mercedes-Benzi tarbesõidukite allüksus. 796 punktiga 1000 võimalikust lõi MB oma otsest konkurenti MANi (769 punkti) ja eelmise aasta võitjat UPSi (764 punkti), lükates nad vastavalt teisele ja kolmandale kohale. Neljanda ja viienda koha võitsid laotehnika tootjad Still ja Linde. Still lükkas troonilt Linde, SSI Schäfer tuli kolmandaks.
Muutused toimusid ka laotehnika ja sisustuse pakkujate edetabelis. 755 punktiga tõusis tippu laotehnika tootja Still, võttes koha üle eelmise aasta võitjalt Lindelt (747 punkti). Kolmanda koha saavutas laosisustuse tootja SSI Schäfer 745 punktiga. Saksa laotehnikatootjad Still, Linde ja Jungheinrich (728 punkti) olid oma sektori liidrid.