10. detsember 2003 kell 22:00

Laevafirmade toetamine küsimärgi all

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium palus rahandusministeeriumilt hinnangut, kas tax-free kaubanduse kadumine laevadelt on piisavaks põhjuseks meie reisilaevandusele riigiabi maksmiseks. Rahandusministeeriumi hinnangul ei vähenda laevadelt maksuvaba kaubanduse kadumine mereturistide arvu, sest Eesti liitumisel Euroopa Liiduga võivad turistid kaasa võtta senisest oluliselt suurema koguse alkoholi ja tubakatooteid. Võrrelduna näiteks Soome ja Rootsiga jääb alkoholi ja tubakatoodete hinnatase ka pärast liitumist ELiga Eestis oluliselt soodsamaks.

Minister Meelis Atoneni sõnul on enne lõpliku otsuse langetamist, kas Eesti reisilaevandusele maksta riigiabi või mitte, vaja teha veel lisaarvutusi. ?Majandusanalüüsi koostamisel peame lähenema teemale palju laiemalt ning arvestama ka naaberriikide üldist maksutaset ja tööjõukulude võrdlust. Need arvutused peavad näitama, kas meie laevafirmad on naabermaadega võrreldes viletsamas olukorras. Vastavalt sellele tulemusele otsustame ka riigiabi andmise. Loodan, et spetsialistid rahandusministeeriumist jõuavad analüüsiga valmis lähinädalatel,? ütles Atonen.

Tallinki finantsjuht Marek Mägi ei ole nõus rahandusministeeriumi väitega, et tax-free kaubanduse kadumine ei vähenda mereturistide arvu.

?Hinnates rahandusministeeriumi hinnanguid maksulaekumistele tunduvad need olevat arvutatud või saadud väga pealiskaudselt,? ütles Mägi. ?Või siis on tuginetud väga puudulikule infole.?

Mägi sõnul tundub, et käibemaksu tuluarvestus 180 mln krooni on liiga väike ? ainuüksi Tallinki osa peaks sellest olema vähemalt 145 mln krooni, kuid Tallinki turuosa on sellel liinil ainult 40%. ?Kas arvutustes on lähtutud ainult Tallinki, Nordici ja Lindaliinide käivetest või on sisse arvestatud ka teiste riikide laevad?? küsis Mägi.

Mägi nõustus Atoneniga selles, et enne lõpliku otsuse tegemist, kas maksta riigiabi, on vajalik teha veel lisaarvutusi ning läheneda teemale laiemalt.

Autor: ÄP Online

Hetkel kuum