Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
René Eespere portreekontsert
Teosed on valitud Niguliste akustikat arvestades ning pooled neist kirjutatud aastal 2003. Esiettekandele tuleb spetsiaalselt selleks kontserdiks loodud orkestripala ?Cantus?, mis sündinud mõeldes sõpradele, iseendale ja Niguliste kirikule.
Kontserti raamivad pühendusteosed isale ja emale. Avalugu ?Trivium? (Neeme Punder ? flööt, Harry Traksmann ? viiul, Tiit Peterson ? kitarr) on Eespere populaarseim, maailmas enim mängitud ja plaadistatud teos.
Heliloojale endale on südamelähedasim 80ndail aastail valminud ?Concerto ritornello?.
Kontserdi keskne teos on ?Invocatio? (koorile, orelile ja vibrafonile) Anne Lille ladinakeelsele tekstile. Franz Kafka lühinovellist ?Seaduse ees? ajendatud teose idee on eneseleidmine. Peategelane ootab kogu elu värava ees, julgemata siseneda ? lõpuks selgub, et see värav oli ainult tema jaoks? Maarika Järvile loodud ?Concerto flato? kõlab seekord Neeme Punderi soleerimisel. Lõpulugu ?Mater rosae? koorile ja orkestrile on loodud emadepäevaks ning pühendatud helilooja emale. Nende kuue kaunikõlalise teosega avaneb sünnipäevaõhtul lava- ja lastemuusikat, vokaalsuurvorme ja kontserte, koori-, klaveri- ja kammermuusikat loonud Eesti Muusikaakadeemia professori René Eespere heliloojaportree 2003.