ÄP fototoimetus • 11. detsember 2003 kell 22:00

Soomlaste automüük kosub Euroopas enim

Eile Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni (ACEA) avaldatud värskete müügiandmete põhjal selgub, et soomlaste huvi uute autode soetamise vastu üha kasvab.

Võrreldes möödunud aasta sama perioodiga on Soome automüük kasvanud 11 kuu jooksul 25%, tänavu novembris osteti aga koguni 29% rohkem autosid kui novembris 2002. See on suurim kasv kõikide Euroopa Liidu riikide seas, seda ületab vaid Island, mis ELi ei kuulu ning mille müüginumbrid on kaks korda väiksemad kui isegi Eestis ning kus juba mõnesaja auto suurune kasv väljendub protsentides üsna aukartustäratavalt.

Soomlaste 10 427 auto suurune novembrikuu müük on ligilähedane näiteks Leedu aastasele kogumüügile, Eesti müüki ületas see umbes kaheksa ja pool korda. Kui arvestada elanike arvu, siis on vahe mõistagi väiksem. Ehk kui Soomes on tänavu ostnud uue auto iga 36. elanik, siis Eestis iga 96. inimene. Seega tegelik vahe on umbes kolmekordne.

Kõige rohkem on ELi riikides vähenenud automüük aga Portugalis, tervelt 18,5%, kõikide ELi riikide keskmisena on müük kahanenud 1,2%.

Tootjate lõikes on aga tublisti oma läbimüüki kasvatanud Korea ja Jaapani autotootjad, eriti esimesed. Kia müük on kasvanud 50%, Hyundai 10%, mis teeb Korea autode läbimüügi kasvuks Lääne-Euroopas kokku 19,4%.

Jaapani markidest on enam kasvanud Mazda müük (+32%) ja Nissan (+11%). Jaapani markidest on kahanenud vaid Mitsubishi ja Suzuki müük. Jaapani autotootjate müügi kasv Lääne-Euroopas tervikuna on 9%.

Kõige enam on kahanenud aga 11 kuu jooksul Fiati läbimüük, samuti pole põhjust Lääne-Euroopa turul erilist rõõmu tunda Volvol, Lancial ja Jaguaril.

Euroopa autotootjatest pole suutnud oma müüki tervikuna kasvatada ükski kontsern, üksikute markide lõikes on plusspoolel vaid kuus: Citroen, Mini, ?koda, Seat, Smart ja Saab.

Autor: ÄP

Hetkel kuum