• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Infosüsteemide ühendamisele mõelge enne nende ostmist

    Internetilahendused on trendikas teema. Kodulehekülje sisuhaldus, intranet, veebipõhine toote- ja kliendihaldus on nendest tõenäoliselt levinuimad. Pärast vastavate lahenduste kasutuselevõttu muutub aktuaalseks nende koosmõju, tarkvarakeeli süsteemiintegratsioon. Integratsiooni eesmärk on erinevate infosüsteemide koostoime saavutamine. Praktikas tähendab see eri tarkvaralahenduste andmete ja funktsionaalsuse sidumist. Süsteemides, mis pole omavahel seotud, hakatakse varem või hiljem andmeid dubleerima. Välja arvatud varundamise eesmärgil oleks andmeterviklikkuse seisukohalt andmete topelt esinemine võrreldav surmapatuga. Süsteemide koostöötamise võimalikkusele mõelge enne nende ostu. Lahenduste kasutuselevõtu järel kujuneb koosmõju saavutamine keerukamaks ja kulukamaks.
    Probleemid saavad alguse pinnapealsest suhtumisest. Kui varasemate süsteemide loomisel ei oldud piisavalt ettenägelik, kujuneb tarkvarasüsteemide ühendamisest programmeerija õudusunenägu. Tihti põhjustab probleeme see, et lahendused on loodud eri arendusfirmade poolt. Näiteks on üks teinud avaliku kodulehe sisuhaldusmootori, teine intrane-ti, kolmas veebipõhise kliendihalduse. Arendusettevõtetel on erinevad väärtused ning programmeerimisstiil. Ühtsete arenduspõhimõtete ja standardite puudumine mõjutab sealhulgas süsteemide turvalisust.
    Sõna otseses mõttes ületamatuks takistuseks tarkvarasüsteemide koosmõju saavutamisel kujunevad omavahel seotavate süsteemide ülesehituse põhimõtted. Eelprojekteerimata ja räpakalt programmeeritud tarkvaralahendusi on pea võimatu koos teistega toimima panna. Komponentarhitektuuril ehk loogilise sisemise tööjaotusega programme võib omavahel ühendada kümneid, kui mitte sadu kordi efektiivsemalt.
    Tarkvaralahenduste ühendamist saab alustada juba neid soetades: valige hea sisemise ülesehitusega toode. Erinevate lahenduste olemasolul pole mõtet kõiki neid omavahel ühendada. Valige olemasolevatest universaalsemate omadustega lahendus ja tehke sellest nn närvikeskus ehk tsentraalne tarkvaraline keskkond. Kui organisatsioonil on näiteks viis erinevat veebilahendust, poleks kõike omavahel ühendada otstarbekas ? kokku tuleks siis luua kümme lahendusi ühendavat liidest. Keskseks süsteemiks tuleks valida võimalikult modulaarne lahendus.
    Samuti soovitan eelistada ?kõik ühes? lahendusi. Organisatsioonile on vajalik üks terviklik infosüsteem, mille allosad on omavahel seotud. Süsteemi allosa võib toetada ühte äri funktsiooni või mitte: kui ei toeta, siis midagi hullu ei juhtu. Näiteks kliendihaldust ümber korraldades võite kvaliteedis alla andmata loobuda tarkvara vahetades ühest konkreetsest võimalusest, mida seni olite harjunud kasutama. Kuid ei ole võimalik kvaliteeti tõsta süsteemide ühendamiseta. Süsteemi terviklikkuse ehk koosmõju huvides tasub alati allfunktsioone ohverdada. Näiteks lahendus, milles on algselt ühendatud kliendihaldus ja töövoogude juhtimine, päästab teid tulevikus nende süsteemide ühendamisest. Erineval ajajärgul soetatud süsteemide integreerimise vajadus tekib varem või hiljem. Süsteemiintegratsiooni kulude minimeerimiseks on parim tee multifunktsionaalsetele platvormidele üleminek.
    Autor: Ahto Reinaru
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Gregor Raudvere: kalli elektri kurja juur
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Toyota ehitab USAsse akutehase
Jaapani autotootja Toyota teatas täna, et ehitab Põhja-Carolinasse 1,29 miljardi dollari eest uue akutehase elektrisõidukite tarbeks, vahendab CNBC.
Jaapani autotootja Toyota teatas täna, et ehitab Põhja-Carolinasse 1,29 miljardi dollari eest uue akutehase elektrisõidukite tarbeks, vahendab CNBC.
Elektri hind tõusis uue rekordini Novembri algusega võrreldes 15kordne tõus
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Tööstur: tootjad peaksid julgemalt hindu tõstma
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".