Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Üle 80% elanikest reageerib allahindlustele
Ka turundajate endi seas on just allahindlus kõige levinum tarbijale suunatud reklaamivõte ? 89% turundajatest kasutab tarbijate võitmiseks allahindlust.
Tarbijaid, kes end sooduspakkumistest mõjutada ei lase, on Eestis siiski väga vähe.
Tarbijamängudes ja loteriides osaleb kolmandik vastajatest (võrdluseks: turundajate küsitlus näitab, et neid korraldab 82 protsenti turundajatest). Lootuses mängu või loteriiga midagi võita, ei kuluta oma nappe sissetulekuid mitte tagasihoidlike vahenditega vastajad, vaid pigem üsna lahedate sissetulekutega küsitletud. Silma torkab ka see, et alaealiste lastega pered osalevad mängudes-loteriides palju rohkem kui teised ? eks lapsed mõjuta oma vanemaid.
Kliendikaarte ja partnersoodustusi hangib pool vastajaskonnast, reklaamivõttena kasutab seda aga natuke üle poole küsitletud turundajatest (56%). Kliendikaarte ja partnersoodustusi hangivad enamjaolt need vastajad, kes teevad peamised ostud hüpermarketitest, seega kasutavad võimalust, mida need ostukohad ka pakuvad.
Kui kauplustes on degusteerimised ja tootetutvustused, siis maitseb uusi tooteid ja kuulab tootetutvustusi 58% vastajatest. Tootetutvustusi ja degusteerimisi pakub 64% firmadest.
Üle poolte vastajatest jälgib hinnasoodustusi ja pakkumisi infolehtedel, ka nendel infolehtedel, mida nad oma postkastist leiavad. Infolehtede hinnasoodustusi uurivad rohkem väiksemate sissetulekutega vastajad.
Nn osturallidel, hulludel päevadel ja tühjendusmüükidel osaleb ligi veerand vastajatest (vanuses 15?29). Oma osalemist osturallidel eitab järsult (ei nõustu üldse) 44% vastajatest.
Autor: Iivi Riivits-Arkonsuo