21. detsember 2003 kell 22:00

Enamik kliente valib viimistletud korteri

Turul müüdavatest uutest elamuprojektidest on vaid alla 10% neid, mis müügil karbina. See on tingitud nõudlusest, sest kliendid eelistavad mugavuse ning arendajapoolse garantii saamise eesmärgil siiski täispaketti ehk ?kõik ühest kohast? teenindust. Enamik uusi kortereid on valmimise hetkeks juba müüdud ning see annab võimaluse ehitajaga enne kodu valmimist põhjalikult nõu pidada ? muuta saab tubade planeeringut, pakutavaid viimistlusmaterjale ning kaasa rääkida elektripistikute ja sansõlmede juures ning ise valida santehnikat.

Samuti on kliendi jaoks mugav, kui kogu maja viimistlus käib üheaegselt ning samade tegijate käe all, sest võimalike probleemide puhul on alati teada, kelle poole peab pöörduma ning kes vastava küsimusega tegeleb.

Kindlasti ei maksa arvata, et karbina ostes ning omal käel siseviimistlusprotsessi juhtides märgatavalt odavamalt läbi saab. Kogu kortermaja ehitades on arendajal tunduvalt soodsamad tingimused materjalide hankimisel ning ka töö hind kujuneb enamasti madalamaks.

Maja kui terviku ehitus ning viimistlus on vajalik ka õigeaegsete kasutuslubade ning täieliku garantii tagamiseks. Karbi puhul võib juhtuda ka olukord, kus elanikud alustavad viimistluse tegemist eri aegadel ning juba sissekolinuna peab pidevalt naabrite ehitustöid seinte taga kuulama. Seega on turuolukorra kujunemisel määravaks klientide nõudlus pigem siseviimistlusega korterite järele ning arendajad uute projektide ettevalmistamisel sellega ka arvestavad. Loomulikult pole välistatud kõikvõimalikud erandid, et siiski korter karbina üle antakse, mida samuti erinevate hoonete puhul ette on tulnud.

Sel puhul on põhiliseks määrajaks oma ehitusfirma või tegija olemasolu või väga eripäraste soovidega klient ning loomulikult on võimalik sel juhul inimestele vastu tulla ja kindlasti leitakse ühine lahendus.

Üha enam on kiire elutempo juures hinnatud pakkuja, kes kliendi jaoks kogu protsessiga kaasneva ära teeb. Seepärast eeldatakse arendajalt võimalikult mitmekülgset ning põhjalikku teenust. Nii arendaja kui kliendi jaoks on oluline kvaliteet, elamu jätkusuutlikkus ning mõlemapoolne rahulolu.

Ehituse varajases staadiumis antakse kliendile võimalus oma kodu eelistused paika panna ning üsna tihti tuleb ette ka mitmesuguseid arendajapoolseid kompromisse.

Autor: Merle Tamm

Hetkel kuum