• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,08
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,08
  • 06.01.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kunda sadam investeerib ehitusse 100 miljonit krooni

?Sadam kui riigi infrastruktuuri objekt peaks suutma areneda koos riigiga,? ütles Kunda sadama direktor Aleksander Nikolajev. ?Meie arendame sadamat, mis teenindab eelkõige regionaalsete ettevõtete huve.?
Tänavu algav ehitustegevus on sadama laienemise kolmas etapp, mille jooksul suurendatakse sadamaala mere täitmise arvel, süvendatakse merd, ehitatakse uusi kaikomplekse, kaubaterminale ja laohooneid, rajatakse Baltimaades ainulaadne vedelkaupade terminal.
Nikolajevi sõnul prognoositakse arenduste tulemusena kaubakäive mahu kasvu 2 miljoni tonnini aastas. Eelmisel aastal läbis Kunda sadamat 1,4 miljonit tonni kaupu, 2002. aastal 1,7 miljonit. Kauba käive vähenemise peamise põhjusena eelmisel aastal toob Nikolajev esile möödunud talve raskeid jääolusid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kümne aasta jooksul on Kunda sadamasse investeeritud juba 200 miljonit krooni, mis on põhimõtteliselt juba tagasi teenitud. Kui palju laienemise tõttu sadamas töökohti juurde tekib, ei osanud Nikolajev veel öelda.
ASi Kunda Nordic Tsement koosseisu kuuluv Kunda sadam põhineb erakapitalil ning rahaliselt linn sadama ehitusele kaasa ei aita. ?Sadama omanik ja arendaja peab raha investeeringuteks leidma,? ütles Nikolajev. ?Hilisem arendustöö linnaga pole välistatud, kuid pigem toetame meie praegu linna.?
Kunda linnapea Allar Aroni sõnul on sadam piirkondliku arengu mootor, mis peale otseste töökohtade sadamas aitab kaasa kaudsete töökohtade tekkimisele. ?Linna unistus oleks, et siia tekiks ro-ro-tüüpi laevaühendus näiteks Kotkaga,? ütles Aron. ?Loodame, et selle käivitumine on lähiaastate küsimus.?
Pärnu Sadama juhatuse esimehe Peeter Volkovi sõnul Kunda sadama laiendus nende tegevust mõjutama ei hakka, sest paiknetakse üksteisest kaugel. ?Kui kolleegid tahavad sadamat laiendada, siis on see nende õigus. Kui neil on plaanis ka vedelkaupade terminal rajada, siis lasku aga käia,? ütles Kunda sadamaga sõbralikke suhteid hoidev Volkov, kelle sõnul Pärnus nii suuri investeeringuid lähiajal plaanis pole.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele