Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussifirmad jagavad konkursse vaidlustades turgu ümber

    ?Pole ühtegi hanget, mida poleks vaidlustatud,? ütles riigihangete ameti peadirektor Ülo Sarv. Tema hinnangul on vedajate kaebused olnud põhjendatud, sest maavalitsused seavad riigihanke ostjana kummalisi tingimusi, mida pole võimalik täita. Ta tõi näiteks Pärnumaa, kus kõigilt pakkujailt nõuti pesula olemasolu lõpp-peatustes, ja Ida-Virumaa, kus vedajad pidid korraldama sõidukite garažeerimise liini alguses ja lõ. ?i ole need vedajad midagi nii pahatahtlikud, kui maavalitsuste ametnikud näata pü, ?lausus Sarv.
    Sarve nõunik Peeter Milvere lisas, et tegu on vedajate sooviga turgu ümber jagada, mida maavalitsused sageli ei aktsepteeri. Siis tehaksegi tingimused sellised, et need sobivad paremini mõnele konkreetsele vedajale, ütles ta, lisades, et sageli tahetakse konkursi kaudu pikendada lihtsalt lepingut praeguse bussifirmaga.
    ATKO Grupp, mille rohkem kui 200 bussi vuravad enamiku Eesti maakondade teedel, on vaidlustanud ühistranspordi riigihanked Lääne-, Pärnu-, Ida-Viru ja Harju maakonnas. Kontserni nõukogu esimees Arvo Sarapuu ütles, et ei saa leppida olukorraga, kus maavalitsused teevad avaliku bussiliini riigihanke kvalifikatsioonitingimusi koostades sisuliselt suunatud pakkumisi kindlatele firmadele. Näiteks nõuab Lääne maavalitsus töölepingu seadust rikkudes, et sealsete bussijuhtidega oleks sõlmitud eellepingud. ?Võimatu on leida 32 juhti, kes oleks valmis meiega lepingu sõlmima veel enne, kui konkursi tulemused selgunud,? rääkis ta.
    Sarapuu tõdes, et ajutiste lepingutega ei saa kuigi kaua jätkata, sest firmadel pole võimalik sellises olukorras investeerida sõidukipargi uuendamisse. Vaja oleks lepinguid 7?10 aasta peale.
    ATKO kontsern omandas eelmisel aastal Harjumaa Liinid, mille bussid olid selleks ajaks vananenud ja tänaseks on ligi 30 neist välja vahetatud. ?Soovime pakkuda konkurentsivõimelist teenust üle Eesti ja siseneda ka kohalikele turgudele,? lausus firmajuht. Ta tõi näiteks Järvamaa, kus ATKO tulekuga kohaliku Assotransi kõrvale teenuse kvaliteet märgatavalt paranes.
    Sarapuu ütles, et tal pole midagi konkursi vastu, kui tingimused on mõistlikud. Sarapuu sõnul peaks välistatud olema pakkumise võitmine liiga madala hinnaga. Näiteks pakkus Taisto Harjumaal liinikilomeetri hinnaks 3.20 koos käibemaksuga. ATKO protestis selle, sest alla 8 krooni pole nende hinnangul võimalik Harjumaal reisijaid vedada.
    Harju maavalitsuse ühistranspordi nõunik Adolf Tur ütles, et nende reisijateveo riigihange on kohtus vaidlustatud juba 2002. aasta oktoobrist alates ja tänaseks otsaga ringkonnakohtusse jõudnud. ?Vaieldakse vaidluse enda pärast, sisulist arutelu pole,? lausus ta.
    Turi sõnul on osa süüd ka uuel riigihangete seadusel, mis näiteks ei näe ette, et liiga madalat hinda pakkunud firma saaks konkursilt kõrvaldada. Tur ütles, et ta on teinud ettepaneku, mille kohaselt võiks vana vedaja ilma igasuguse konkursita jätkata juhul, kui temaga rahul ollakse.
    Lääne maavalitsuse nõuniku Harri Ermani hinnangul on konkursitingimuste lõputu vaidlustamine ametnike aja ja maksumaksja raha raiskamine. ?Pakkumiseni ei jõutagi, sest vaidlustatakse juba kutsedokumendid,? selgitas ta. Avalike bussiliinide riigihange tuleks Ermani sõnul üldisest seadusest välja võtta ja seda võiks reguleerida ühistranspordiseadus.
    Tema hinnangul vaidlustab praegu hankeid üks kindel punt firmasid, kel endal pole võimalusi kvaliteetse teenuse osutamiseks või kes on oma maakonnas võlglaste nimekirjas. Tulemusena on ühistranspordi areng seisma pandud.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.